Najlepsze firmy sięgają dalej, niż się wydaje

gru 11, 2023 · Time 7 min. czytania

30 listopada w Warszawie odbyła się kolejna już konferencja Partnerów Freedom. Podczas spotkania poruszone zostały takie wątki, jak m.in. połączenie z siecią Investor Nieruchomości, nowoczesne technologie przygotowywane przez Freedom oraz kierunek rozwoju i nadchodzące zmiany.

Marka musi stawiać przed sobą wyzwania

Najnowsza konferencja partnerów Freedom przyniosła masę inspiracji oraz okazji do wymiany doświadczeń. Podczas tego spotkania Partnerzy sieci poznali kolejne kroki związane z procesem łączenia z siecią biur Investor Nieruchomości, a także wysłuchali wykładu “Firmy i sieci: zagrożenia i wyzwania” prof. Krzysztofa Obłója.

Marka musi stawiać przed sobą wyzwania, a wszystkie najlepsze firmy sięgają dalej, niż się wydaje — to słowa z wykładu prof. Krzysztofa Obłója, który otworzył merytoryczną część listopadowej konferencji partnerów Freedom. Profesor Krzysztof Obłój, specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego, który od lat wykłada w międzynarodowych szkołach biznesu, tym razem wystąpił specjalnie dla Freedom. Przedstawił wiedzę, która jest bezcenna dla każdego, kto prowadzi własny biznes. A przy okazji przypomniał wszystkim zgromadzonym ideę, która przyświeca naszej marce na co dzień – czyli to, że należy mierzyć wysoko. Wszystkie najlepsze firmy podejmują więcej strategicznych decyzji niż firmy przeciętne (przeciętnie jedną na rok, w przeciętnych firmach jest to jedna na trzy lata). Najlepsze firmy eksperymentują z nowymi rynkami, produktami, usługami, sposobami zarządzania.

Prof. Krzysztof Obłój

Prof. Krzysztof Obłój

Czytaj także: Konferencja Partnerów Freedom Nieruchomości 2023 – omówienie kierunku rozwoju firmy!

— Należy stwarzać jasne wyzwania: cały czas zadawać sobie pytanie, jakie wyzwania adresuje moja firma. Tak robią najwięksi. Ich cele mają charakter wielkich, zorientowanych zewnętrznie, optymistycznych wyzwań, które mobilizują firmy i ludzi — stwierdził.

Nie zabrakło także informacji dotyczących ekosystemów firm oraz eksperymentów w biznesie. A na koniec profesor przypomniał jedną z najważniejszych reguł motywujących do ciągłej pracy nad biznesem: “Doskonałość jest drogą, a nigdy celem do osiągnięcia”.

Oto kilka najważniejszych reguł działania w biznesie, przytoczonych podczas prelekcji:

  • Stwarzaj jasne wyzwania i zawsze sięgaj dalej, niż ci się wydaje, że jest to możliwe.
  • Marzenia są kosztowne. Najlepsze firmy przestrzegają zasady, że firmy to przede wszystkim koszty.
  • Eksperymentuj, ale bezlitośnie, ponieważ eksperymenty są sondami w przyszłość.
  • Koncentruj się na odbiorcy – zadawaj pytanie: kto jest moim kluczowym odbiorcą?
  • Wykorzystuj maksymalnie potencjał pracowników. I pamiętaj: życzliwość wobec ludzi to rzadka cecha.
  • Pamiętaj poważne porażki. Można się na nich nauczyć znacznie więcej niż na sukcesach.
Konferencja partnerów Freedom 30.11.2023

Konferencja partnerów Freedom 30.11.2023

Po wykładzie przyszedł czas na omówienie strategii rozwoju Freedom (Market Leader) po połączeniu się z siecią Investor Nieruchomości. Fuzja dwóch ekosystemów, mających wspólną wizję, związana jest z wieloma wyzwaniami. Jednak zmierzenie się z nimi i skuteczna odpowiedź na wynikające z niej potrzeby sieci są cechą firm, które nie obawiają się sięgać jak najwyżej.

Czytaj także: Freedom – droga do lidera rynku nieruchomości

Freedom Market Leader: opowieść o ambicji

Nasza marka to opowieść o ambicji. Naszym celem jest 10% udziału w realizowanych transakcjach. To jest wyzwanie, które można zrealizować. Nie chcemy stać w miejscu, bo ktoś, kto znajduje się na takiej pozycji sprawia, że inni go wyprzedzają — podkreślił Łukasz Kruszewski, dyrektor marketingu i technologii. A gdy o technologii mowa, nie sposób nie wspomnieć o pracach, które idą pełną parą. Chodzi tu przede wszystkim o prace rozwojowe nad wewnętrznymi systemami i aplikacjami, które znacznie ułatwią pracę agentów nieruchomości oraz zoptymalizują proces dotarcia klienta do pośrednika. Przed nami pojawia się także ogólnopolska kampania marketingowa, której celem jest zwiększenie świadomości marki wśród klientów.

Doskonale komponuje się to ze słowami prof. Obłója, podkreślającymi, że dochody generują klienci oraz rynek – “kupujący jest nośnikiem przychodów”. Zatem należy wrócić do idei “klientocentryzmu” i wyraźnie skupić się na jego potrzebach. — Zadaniem pośrednika jest kojarzenie dwóch stron: kupującego oraz sprzedającego. Nie ma klienta kupującego, jeśli nie ma także klienta sprzedającego. Naszym zadaniem jest połączyć te dwie strony i zadbać o ich interesy w taki sposób, aby uzyskać sytuację wygrany-wygrany — podkreślił Łukasz Kruszewski. — Z kolei nasze aktywa to liczba potrzeb, które jesteśmy w stanie zagregować. Do tego niezbędni są agenci nieruchomości — dodał.

Cel: 10% pokrycia rynku

— Żeby móc zrealizować nasz cel 10% pokrycia rynku, połączyliśmy się z firmą Investor Nieruchomości. Do tej pory rozwijaliśmy się organicznie, otwierając od ośmiu do dziesięciu oddziałów rocznie w całej Polsce. Fuzja z Investorem, który został wybrany po analizie rynku, to nasz kolejny krok w osiągnięciu wszystkich wyznaczonych celów. Przed nami wciąż stoją kluczowe aspekty związane z połączeniem, jednak już dziś wiemy, że był to dobry ruch – tym bardziej, że tu nie chodzi tylko o dołączenie do sieci, ale przede wszystkim o wspólną wizję — wyjaśniła Agnieszka Dąbrowska, dyrektor franczyzy.

Obecnie Freedom powoli dołącza nowych partnerów do sieci. Ich wkład jest nieoceniony dla rozwoju marki. — Możemy czerpać z doświadczenia Investora w zakresie pozyskiwania klienta kupującego, pokazując nowym agentom korzyści płynące z pracy w modelu umów na wyłączność — podkreśliła Agnieszka Dąbrowska.

Agnieszka Dąbrowska. Konferencja Partnerów Freedom 30.11.2023

Agnieszka Dąbrowska. Konferencja Partnerów Freedom 30.11.2023

Czytaj także: Największa sieć biur nieruchomości w Polsce – Freedom łączy się z Investor Nieruchomości

Na koniec spotkania Agnieszka Rosolińska, dyrektor finansowy, zaprezentowała dostępne formy zatrudniania agentów nieruchomości, wskazując związane z nimi szanse i zagrożenia. Dzięki tej wiedzy dyrektorzy franczyz mogą łatwiej podejmować decyzje związane z nawiązywaniem współpracy z pośrednikami.

Czytaj także: Freedom Nieruchomości Rzeszów – Lider Nieruchomości 2022!

Ewelina Zdancewicz

Content manager Freedom

Content manager marki. Od 2014 roku związana z dziennikarstwem i marketingiem. Specjalistka w zakresie tworzenia skutecznych treści reklamowych i storytellingu marki. Posiada tytuły Competent Communicator oraz Competent Leader marki Toastmasters International.

Może to też Ci się spodoba

Jak wygląda dzień z życia pośrednika nieruchomości?

Pamiętam jak dziś, jak w 2012 roku podejmowałam tę decyzję. Jak się później okazało, miała ona mocno wpłynąć nie tylko na moje życie, ale i całej mojej rodziny. Zaczęłam karierę pośrednika nieruchomości.

Umowa najmu okazjonalnego

Co powinna zawierać umowa najmu okazjonalnego i kiedy możemy w pełni korzystać z dobrodziejstw takiego wynajmowania nieruchomości?

Nowe stawki podatku od nieruchomości i WIRON zamiast WIBOR. Przegląd prasy 12.12.2022

Każdy tydzień przynosi jakieś zmiany w branży nieruchomości. Tym razem podwyżka podatku od nieruchomości, zastąpienie WIBORU nowym wskaźnikiem WIRON, czy nowe zasady budowy domów bez pozwolenia. Zapraszamy do lektury. Podatek od nieruchomości 2023 wyższy! Ile wyniosą nowe stawki? Murator Plus, 06.12.2022 Podatek od nieruchomości w 2023 idzie w górę. Znane są już nowe stawki podatku […]

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.