Praca w sprzedaży - plusy i minusy [infografika]

mar 06, 2018 · Time 6 min. czytania

Sprzedaż to zdecydowanie jedna z najważniejszych obecnie umiejętności na rynku pracy. Co więcej, jej znaczenie z pewnością wzrośnie. Interesujesz się karierą w tej branży i zastanawiasz się, z czym wiąże się praca w sprzedaży? Zobacz, co o jej plusach i minusach sądzą agenci nieruchomości.

Nieważne, czy wpadniesz na rewolucyjny pomysł biznesowy, napiszesz wiekopomne dzieło literackie, czy też znajdziesz sposób lepszego rozwiązywania czyichś problemów, będziesz musiał swoje dzieło/dokonanie sprzedać. Doskonale wiedzą o tym zarówno przedstawiciele startupów, jak i każdy doświadczony przedsiębiorca. Z tego właśnie powodu zapotrzebowanie na sprzedawców jest tak wysokie.

Często słyszę pytania o to, jakie plusy i minusy ma praca w sprzedaży. Nie znalazłem też miejsca, w którym ktoś opisałby je na podstawie czegoś więcej niż tylko subiektywnych poglądów. Dlatego też postanowiłem poddać krótkiemu badaniu 250 pośredników nieruchomości. Grupę tę stanowią kobiety i mężczyźni, w wieku od 21 do 45 lat, mieszkający i pracujący w miastach, w których działają oddziały Freedom Nieruchomości. Na co dzień zajmują się oni jednym z najtrudniejszych rodzajów sprzedaży – sprzedażą bez produktu własnego – aby doprowadzić do transakcji, agenci muszą najpierw ofertę pozyskać, więc ich sukces zależy od powodzenia w dwóch etapach. Przeczytaj, jakie wyniki uzyskałem, a na końcu zapoznaj się z nimi w formie infografiki.

Praca w sprzedaży – PLUSY

Wśród plusów pracy w sprzedaży najczęściej wymieniano elastyczność czasu pracy – wskazywało na nią aż 72% ankietowanych. Na drugim miejscu, z wynikiem na poziomie 64%, znalazł się brak rutyny. Sprzedawcy, zwłaszcza w przypadku nieruchomości, jak nikt inny doświadczają zróżnicowania codziennych zadań. Długość i kształt sprzedaży zależą przede wszystkim od oczekiwań klienta oraz tego, jaką nieruchomością będzie obracać. Trzecie miejsce przypadło wysokim zarobkom, które nie mają górnej granicy. Osoby zajmujące się zawodowo sprzedażą często powtarzają, że o podwyżkę proszą samych siebie. To przecież jedynie od ich zaangażowania i liczby zrealizowanych transakcji zależy, ile zarobią w danym miesiącu.

Sprawdź, ile zarabia agent nieruchomości

Na dalszych miejscach znalazła się kreatywność, której wymaga ten zawód i która jest codziennie stymulowana przez problemy pojawiające się w trakcie sprzedaży nieruchomości i konieczność ich szybkiego rozwiązywania, oraz bardzo duże możliwości rozwoju. W związku z tym, że praca w sprzedaży w głównej mierze opiera się na zdolnościach interpersonalnych, rozwój umiejętności z nią związanych praktycznie nigdy się nie kończy.

Podsumowując, praca w sprzedaży ma następujące plusy:

  • czas pracy jest elastyczny,
  • zapewnia brak rutyny,
  • gwarantuje wysokie zarobki
  • wymaga kreatywności,
  • oferuje duże możliwości rozwoju.

Chcesz odnieść sukces w sprzedaży? Sprawdź, jakie cechy musisz posiadać!

Praca w sprzedaży – MINUSY

Zawód ten, jak każdy inny, ma również swoje ciemniejsze strony. W przypadku sprzedaży, ich znaczna część wywołana jest frustracjami w związku z pracą z klientem. Niestety, nie da się tego uniknąć. Pierwsze miejsce zajęło znaczenie czynników losowych, na które sprzedawcy nie mają wpływu, a które niweczą wysiłki. Wśród nich można wymienić chociażby odwoływanie spotkania handlowego przez klientów z powodów osobistych. W branży nieruchomości taką okolicznością może być na przykład nieotrzymanie kredytu przez klientów kupujących. Drugie miejsce zajęła niestabilność zarobków. Tu trzeba jednak podkreślić, że ankietowaliśmy sprzedawców, których wynagrodzenie oparte jest jedynie o systemy prowizyjne, a w dodatku pracujących w branży, w której zdarzają się przestoje, czyli okresy mniejszego zainteresowania kupnem i sprzedażą nieruchomości.

W stawce znalazło się też miejsce dla minusów pracy w sprzedaży, które są ściśle powiązane z emocjami, czyli: negatywnego nastawienia do sprzedawców oraz stresu, związanego z pracą. Na ten ostatni wskazało jednak tylko 23% pytanych. Z kolei ciągła dostępność pod telefonem i mailem przeszkadza 32 procentom ankietowanych.

Praca w sprzedaży ma następujące minusy:

  • znaczenie czynników losowych,
  • niestabilność zarobków,
  • ciągła dostępność pod telefonem,
  • negatywne nastawienie klienta do sprzedawcy,
  • stres, związany z koniecznością osiągania wyników.
Praca w sprzedaży - plusy i minusy

Praca w sprzedaży – plusy i minusy

Metodologia

Badanie przeprowadziliśmy na grupie 250 pośredników w sieci Freedom Nieruchomości. Przebiegało w dwóch etapach:

  • w pierwszej części poprosiliśmy o wypisanie w ankiecie dowolnej liczby plusów i minusów pracy w sprzedaży,
  • następnie, w drugiej części badania, wybraliśmy po 5 najczęściej pojawiających się pozycji dla obu opcji i poprosiliśmy pośredników o oddanie głosu na te plusy i minusy, z którymi się zgadzają.

Jak widać, przeprowadzona próba nie jest podejściem naukowym, a jedynie próbą obiektywnego zaprezentowania tematu. Jeżeli uważacie, że praca w sprzedaży ma inne plusy i minusy, podzielcie się nimi w komentarzach poniżej!

Może to też Ci się spodoba

Ogrzewanie etażowe – tradycyjne i alternatywne źródła ciepła

Ogrzewanie etażowe to innymi słowy, ogrzewanie centralne. Mamy więc jedno źródło ciepła i instalację do jego rozprowadzania po budynku. Najczęściej jest to kocioł, rury i grzejniki w poszczególnych pomieszczeniach. Źródło ciepła, to w ostatnim czasie, temat tak gorący, jak samo ogrzewanie.  Ekolodzy biją na alarm z powodu zanieczyszczenia powietrza i emisji gazów cieplarnianych. Użytkowników martwią […]

Jakie trendy sprzedażowe będą panować na rynku nieruchomości w 2018?

2017 r. minął pod znakiem wzmożonego zainteresowania inwestorów lokujących swoje oszczędności na rynku mieszkaniowym. Szybkie tempo sprzedaży inwestycji deweloperskich to w dużej mierze efekt mody na mieszkaniówkę, która wynika z faktu, że postrzegamy rynek nieruchomości jako stabilną przystań dla swoich finansów. Lokale z biur sprzedaży znikały momentalnie, a inwestorzy byli hołubieni przez deweloperów, dla których […]

Wyłącznie wyłączność – Recamp 7

Wyłącznie wyłączność. To tytuł wystąpienia trenera sprzedaży sieci Freedom Nieruchomości, Pawła Sobocińskiego na Recamp 7. Dowiedz się, jak pozyskiwać klientów na wyłączność. Nie tylko tych z polecenia, ale i z zimnych telefonów.

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.