Korzyści ze współpracy - rola agenta w podejmowaniu decyzji przez klienta

lis 03, 2021 · Time 6 min. czytania

Nasze życie jest nierozłącznie związane z podejmowaniem decyzji. W każdym jego obszarze decydujemy się na jakieś konkretne rozwiązania, które są bardziej lub mniej dla nas korzystne. Codziennie podejmujemy decyzje, część z nich jest tak prozaiczna, że robimy to podświadomie, inne zaś wymagają od nas czasu i namysłu, ponieważ są dla nas ważne. W najważniejszych decyzjach, które mogą zaważyć na obszarze naszego życia postępujemy rozważnie i przemyślanie, sięgamy wtedy po opinie ekspertów, rodziny, przyjaciół, szukamy źródeł, które pomogą nam w jak najlepszym podjęciu przez nas decyzji.

Rola agenta w procesie decyzyjnym

Zarówno sprzedaż jak i zakup nieruchomości są związane z ciągłym wyborem. To proces, który składa się z poszczególnych etapów, a klient w każdym z nich musi podejmować decyzje. Współpraca z agentem to poczucie pewności, że jest przy Tobie ekspert, który doradzi i pokaże rozwiązania możliwe na każdym etapie procesu decyzyjnego. 

Rola agenta w procesie sprzedaży lub zakupu mieszkania jest elementem, który będzie miał wpływ na skuteczność przeprowadzanej transakcji. Misja agenta ma charakter doradczy. Ma on ułatwić Klientowi podjęcie decyzji, ponieważ decydując się na współpracę z danym agentem to nie Agent sprzedaje lub kupuje nieruchomość, tylko Klient, i tylko od Klienta zależy to na jakie rozwiązanie się zdecyduje. Agent w całym tym procesie pełni funkcję mentora.

Zadaniem agenta jest takie ukazanie sytuacji, aby Klient miał pewność, że zostały mu przedstawione wszystkie najlepsze dla niego rozwiązania, z których ma wybrać to, które będzie dla jego interesu optymalne. Agent powinien tak komunikować swoje propozycje zmian, usprawnień, kolejnych posunięć, by Klient miał jasno i w czytelny sposób przedstawiony komunikat i nie był zmuszony do szukania rozwiązania na własną rękę. Agent dzięki temu, że zna branżę, działa na rynku, obserwuje zachodzące zmiany legislacyjne, zmiany na rynku kredytowym, jest w stanie zawczasu oszacować jaki będzie to miało wpływ na jego współpracę z klientem. 

Agent zawsze musi zachować zimną krew i “czystą głowę”, ponieważ bardzo często, o ile nie zawsze, transakcja jest związana z silnymi emocjami, które mogą mieć niepożądany wpływ na podjęcie przez klienta decyzji, a które agentowi nie towarzyszą, i może dzięki temu we właściwy sposób zareagować na zaistniałą sytuację. Agent powinien również wykazać się zrozumieniem, znać potrzeby osoby, z którą współpracuje, rozumieć emocje towarzyszące klientom, ich wpływ na decyzje, racjonalizować wybór, wiedzieć jak pracować z wątpliwościami i wykazać się w tym aspekcie należytą empatią. 

Obawy klientów przed podjęciem współpracy

Często Klienci rozważając współpracę z agentem mają obawy o to, że utracą kontrolę nad sprzedażą i oddają swoją nieruchomość w obce ręce bez gwarancji osiągnięcia zamierzonego celu. Jest to całkowicie zrozumiałe i agent musi mieć świadomość tego, że powierzenie sprzedaży lub zakupu komuś kogo widzimy pierwszy czy drugi raz w życiu, nie jest łatwą decyzją, ponieważ niejednokrotnie nieruchomość jest elementem dorobku życiowego. Ze strony agenta musi jasno wybrzmieć komunikat, że jego rolą jest doradzanie, sugerowanie pewnych rozwiązań, zajęcie się procesem sprzedażowym, ale to zawsze klient jest osobą decyzyjną, która ma wpływ na istotne aspekty prowadzenia oferty. 

Korzyści dla klienta

Wśród korzyści ze współpracy z agentem płynących dla klienta są m.in.:

  1. Doświadczenie agenta wynikające z liczby przeprowadzonych transakcji;
  2. Znajomość rynku przez codzienną pracę i analizę cen;
  3. Znajomość narzędzi do oceny konkurencyjności oferty względem otoczenia bliższego i dalszego;
  4. Pewność, że zostaną przedstawione wszystkie możliwe rozwiązania;
  5. Świadomość, że zostaną udzielone odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas pytania;
  6. Bezpieczne rozwiązania, które nie będą miały negatywnych, niepożądanych konsekwencji;
  7. Świadomość, że ktoś codziennie czuwa nad naszą sprawą;
  8. Pewność, że zostanie nam w jasny i czytelny sposób przedstawiony problem oraz możliwe rozwiązania;
  9. Komfort jaki daje angażowanie tylko przy najważniejszych decyzjach.

Podsumowanie

Reasumując, rolą agenta nie jest podejmowanie za klienta decyzji, rolą agenta jest czuwanie nad procesem, doradzanie, przedstawianie najlepszych rozwiązań, wskazywanie możliwych ścieżek, którymi klient może podążyć, służenie dobrą radą w oparciu o swoją wiedzę i doświadczenie. Agent jest znawcą rynku, doradcą, który potrafi z należytą empatią i cierpliwością podejść do klienta i zrozumieć jego potrzeby. 

Wszystkie te elementy, które składają się na rolę agenta w podejmowaniu decyzji przez klienta, z którym współpracuje, mają na celu przeprowadzenie skutecznej transakcji i satysfakcji Klienta, która zaowocuje w przyszłości poleceniem naszych usług. Dla Klienta sfinalizowana transakcja, o której przebieg nie musiał się martwić, czuł się komfortowo, bezpiecznie, miał świadomość, że korzysta z usług eksperta i profesjonalisty, są wyznacznikami sukcesu, dlatego że podjął decyzję o współpracy z nami.

 

Może to też Ci się spodoba

Wyłączność – gdy pośrednik nie wywiązuje się z umowy

Co się stanie, gdy podpiszę umowę na wyłączność, a pośrednik nie zrobi nic w mojej sprawie? Co gwarantuje mi umowa na wyłączność?

Ile kosztuje remont łazienki?

Ile kosztuje remont łazienki? Pełny koszt remontu łazienki w 2024

Koszt remontu łazienki w 2024 roku wynosi średnio 20 000 zł. Jednak jest to bardzo uśredniona cena. Podczas wykonywania kosztorysu trzeba wziąć pod uwagę wielkość pomieszczenia, zakres prac, ceny robocizny… W związku z tym pytanie, ile kosztuje remont łazienki, może mieć wiele odpowiedzi. Wszystko zależy od sytuacji.

Ewelina Zdancewicz lut 02, 2024 · 4 min. czytania

Na jakie szkolenia może liczyć pośrednik nieruchomości?

Na jakie szkolenia może liczyć pośrednik nieruchomości?

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.