Druga Konferencja Partnerów Freedom Nieruchomości

paź 27, 2021 ·

W czwartek, 21.10., w hotelu Airport Okęcie odbyła się druga Konferencja Partnerów Freedom Nieruchomości. Sieć Freedom to obecnie 63 oddziały, z czego, aż 60, to partnerzy franczyzowi. 

Trafnie dobrani prelegenci zaserwowali uczestnikom potężną dawkę wiedzy, okraszoną praktycznymi przykładami i poradami. W swoich wykładach nie bali się poruszać trudnych i problematycznych zagadnień, a przekrój tematów tej edycji spotkania był szeroki, znacznie wykraczając poza samą branżę nieruchomości. 

Druga Konferencja Partnerów Freedom Nieruchomości

Sprzedaż za pomocą ekonomii behawioralnej – jak obronić wysoką cenę usługi i co robić kiedy konkurencja walczy niską ceną?

Prelekcja poprowadzona w tym temacie przez Aleksandrę Węgrowicz-Łastowiecką, Stratega Komunikacji, Trenera Biznesu oraz Coacha w ICF PCC, była dla uczestników wykładu kwintesencją wiedzy z zakresu ekonomii behawioralnej. Podczas wykładu poznaliśmy tajniki heurystyk i ich wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Dyskutowaliśmy o tym w jaki sposób ramowanie, zakotwiczenie czy niechęć do straty jest szansą na zaspokojenie potrzeb Klientów. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że każdy z nas, podczas codziennych zakupów zarówno stacjonarnych, jak i internetowych jest manipulowany heurystykami.

Jak menedżer może pomóc handlowcom pracować nad efektywnością sprzedaży?

O tym jak budować świadomość biznesową sprzedawców, która przełoży się na optymalizację pracy z klientami, opowiadał Maciej Sasin. Trener, coach, konsultant rozwoju organizacji, założyciel firmy Akademia Rozwoju Kompetencji, który prowadzi podcast Na zdrowie organizacji. 

Maciej Sasin poruszył problem, który dotyczy każdego menadżera i każdego zespołu – nie wystarczy przekazanie wiedzy o procedurach, postawienie celów i czekanie na ich realizację. Na każdy sukces pracuje zarówno system jak i systematyczność, a o tym często zespoły zapominają. O tym, że podstawową rolą menedżera w organizacji jest budowa świadomości biznesowej wiemy od dawna. Ale czy na pewno zdajemy sobie sprawę, że menadżer do także trener, motywator, analityk i strateg? Oczywiście w jednej osobie :). 

I chociaż różne są style zarządzania zespołami to niezmienna jest zasada: “Chcesz zmieniać świat, zacznij od siebie…”. 

Ten wykład na nowo przypomniał zebranym jak odpowiedzialną rolę piastują w organizacji i jak wielka odpowiedzialność spoczywa na ich barkach. 

Druga Konferencja Partnerów Freedom Nieruchomości
Gdzie szukać kandydata kiedy nie działają ogłoszenia na portalu pracy? 

O tym, że pracodawcy mają problem ze znalezieniem pracowników rozmawialiśmy już podczas poprzedniej Konferencji. W czwartek, Adam Wąsik, współwłaściciel agencji employer brandingu Pracownia EB, potwierdził, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy sytuacja uległa jeszcze większemu pogorszeniu. Popularne portale z ofertami pracy są przepełnione ogłoszeniami, bezrobocie jest coraz mniejsze, a konkretnych CV do pracodawców spływa coraz mniej… 

Jak w takiej sytuacji mogą radzić sobie firmy? 

Okazuje się, że jednym z kluczowych czynników wpływających na odczucia potencjalnych kandydatów do pracy jest już sama ścieżka rekrutacji, tzw. Candidate Experience, które jest pierwszym kontaktem z marką pracodawcy. To właśnie na tym etapie kształtują się odczucia rekrutowanych, które nawet jeśli nie skończą się zatrudnieniem, to zawsze mogą zakończyć się zdobyciem nowego klienta dla firmy. Oczywiście tylko, jeśli doświadczenia rekrutacyjne były pozytywne.

Adam Wąsik podczas swojej prelekcji doradzał uczestnikom, by nowych pracowników szukali m.in. w social mediach, jednak kluczowym przesłaniem było dbanie o ten, już zatrudniony, zespół. Employee Advocacy – to pracownicy są najlepszymi ambasadorami i skarbnicą wiedzy na temat marki pracodawcy. Ich zadowolenie i polecanie firmy jest najlepszym dowodem na to, że w tej firmie opłaca się pracować. Warto rozmawiać z zespołem, przeprowadzać ankiety i badać aktualne nastroje. To nie tylko gwarancja pełnego przeglądu wewnętrznych struktur firmy, ale także, a może przede wszystkim, trzymanie ręki na pulsie i zapewnienie swojej organizacji bezpieczeństwa, wynikającego z dostrzeżenia z odpowiednim wyprzedzeniem nadchodzących rotacji na kluczowych stanowiskach.

Kim jest użytkownik poszukujący nieruchomości i jak z nim rozmawiać?

Ostatnia prelekcja, prowadzona przez zewnętrznych wykładowców, należała do Anety Sobolewskiej, Sales Director/Chief Revenue Officer, z Grupy Morizon-Gratka morizon.pl Gratka.pl.

Według najnowszych danych statystycznych udostępnionych przez grupę Morizon-Gratka, kobiety inicjują proces poszukiwań nieruchomości i prowadzą go, jednak to mężczyźni podejmują decyzje przy wyborze konkretnej nieruchomości oraz w kwestiach finansowych.

Co ciekawe, podziały na rynek wtórny i pierwotny oraz zorientowanie się na zakup domu lub mieszkania należy traktować płynnie, a strategie poszukiwań połowy poszukujących są elastyczne już zmieniają się w trakcie procesu. Na podstawie tych obserwacji, w zasadzie moglibyśmy zacząć stosować nowy podział rynku z uwagi na kupujących: zamiast dotychczasowego rynku dzielonego na pierwotny i wtórny, nowy:  na mieszkania i domy istniejące, w budowie i planowane. 

Poszukujący nieruchomości oczekują, iż ogłoszenie o nieruchomości na sprzedaż da bardzo dobry, wiarygodny obraz, a weryfikacja na miejscu powinna być głównie potwierdzeniem chęci zakupu nieruchomości.

Kluczowe czynniki wyboru nieruchomości | Freedom nieruchomości

    Zostań naszym franczyzobiorcą

    Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak otworzyć pewny biznes w nieruchomościach

    Proszę o zaznaczenie zgody.

    Podstawowe czynniki, które wpływają na wybór nieruchomości są różne w zależności od rodzaju poszukiwanej nieruchomości. Cena jest najważniejsza w przypadku mieszkania z rynku wtórnego i działki, ale co zaskakujące nie odgrywa wielkiej roli w przypadku domu z rynku pierwotnego. Zupełnie odmiennie ma się sprawa z lokalizacją – najważniejsza jest dla poszukujących działki, ale już najmniejsze znaczenie ma w przypadku osób szukających domu z rynku wtórnego. 

    Druga Konferencja Partnerów Freedom Nieruchomości

    Zmiany w środowisku Freedom 

    Druga część konferencji poświęcona była uszczegółowieniu i wyjaśnieniu rozwiązań, które lada dzień zostaną wprowadzone we Freedomowym środowisku pracy. Firma jest w trakcie procesu migracji z Google Workspace Basic do Google Workspace Enterprise. To właśnie temu procesowi poświęcił swoje wystąpienie Łukasz Kruszewski. Podczas połączenia online z Joanną Chmaj z FOTC, uczestnicy na żywo uczestniczyli w demonstracji udogodnień powstałych z przejścia na wyższy pakiet Google. 

    Polski Ład – co musi wiedzieć przedsiębiorca prowadzący biuro nieruchomości

    Agnieszka Rosolińska, w swojej prezentacji przygotowywała zgromadzonych uczestników do projektów nowych regulacji wprowadzanych przez rządowy Polski Ład. Pomimo tego, że program jest dopiero w budowie to Dyrektor Finansowa uprzedziła o możliwych skutkach finansowych aktualnego projektu programu.


    Zgrany zespół

    Silna marka i poczucie pewności, które Freedom Nieruchomości daje Klientom podczas podejmowania decyzji to priorytet sieci. W trosce o naszych Klientów i Franczyzobiorców, stawiamy duży nacisk na okresowe, różnorodne szkolenia, byśmy mogli umożliwić dostosowanie się marki Freedom do zmian panujących na dynamicznym rynku nieruchomości.

     

    Może to też Ci się spodoba

    Paweł Gębuś

    Mamy więcej elementów do współpracy niż do konkurowania [wywiad]

    Czy dwa biura nieruchomości w jednym mieście zawsze muszą oznaczać dla siebie konkurencję? Jak umiejętności negocjacyjne wpływa na prowadzenie biznesu w nieruchomościach? Odpowiedzi na te pytania w wywiadzie z Pawłem Gębusiem, dyrektorem biura Freedom Częstochowa Stare Miasto.

    Ewelina Zdancewicz gru 14, 2023 · 8 min. czytania

    Rób Swoje 06: Tata. Mąż. Meneger. Mentor.

    Czy da się inaczej? Czy można być skutecznym menadżerem i usatysfakcjonowanym przedsiębiorcą, omijając ciemną stronę biznesu? O tym porozmawiamy z naszym gościem, Bolesławem Drapellą.

    Wpływ zmian klimatycznych na rynek nieruchomości

    Wpływ zmian klimatycznych na rynek nieruchomości – czy katastrofy naturalne zmienią preferencje nabywców?

    Zmiany klimatyczne mają coraz większy wpływ na rynek nieruchomości i preferencje nabywców. Katastrofy naturalne, takie jak powodzie, huragany czy pożary, zmieniają sposób, w jaki postrzegamy bezpieczeństwo nieruchomości. A to skłania nas do poszukiwania rozwiązań technologicznych i lokalizacji lepiej przystosowanych do nowych realiów.

    Ewelina Zdancewicz wrz 20, 2024 · 5 min. czytania

    Chcesz sprzedać nieruchomość?

    Napisz do nas

      Proszę o zaznaczenie zgody.