Jak zaaranżować nieruchomość do sprzedaży?

mar 20, 2015 · Time 3 min. czytania

Aranżacja sceny podczas sesji zdjęciowej jest czymś zupełnie innym niż aranżacja wnętrza na dzień pokazowy. Dlaczego? Dlatego, że podczas sesji co innego jest naszym celem. Mamy zupełnie inny punkt widzenia, a właściwie ma go fotograf. Jak zaaranżować nieruchomość do sprzedaży?

Wykonując ujęcie danego wnętrza, próbujemy pokazać daną perspektywę. W związku z tym wiele przedmiotów, dekoracji, a nawet mebli należy ustawić w czasem „bezsensowny” dla ludzkiego oka sposób. Sekret polega na tym, iż wzrok skupia się na szczegółach, a aparat pokazuje całość. I tu pojawia się miejsce na wiedzę… Jak zaaranżować nieruchomość do sprzedaży, aby w obiektywie wyglądało to sensownie?

Aranżacja do sesji fotograficznej

Po pierwsze musimy wiedzieć, co chcemy wyeksponować w danym ujęciu- nasz tzw. focal point (punkt główny). Może to być kominek z płomieniem pełnym czerwieni, duże stare okno z oryginalnymi okiennicami, czy bogato zdobiona kanapa, której nie sposób przeoczyć.

Ważne, aby w naszym ujęciu nic nie zakłócało zaplanowanego porządku. Nie powinno być zbyt wielu elementów równorzędnie angażujących naszą percepcję. Pamiętajmy, aby zachować odpowiednie proporcje uwzględniając dominantę, subdominantę  oraz akcenty w każdej kompozycji.

Tu nie ma miejsca na przypadek – bo każde ujęcie to swojego rodzaju kompozycja, która winna być zrównoważona, spójna i harmonijna. Niezwykle istotną kwestią są linie zbiegu. Jeśli w jednej linii ustawimy klika przedmiotów o podobnych gabarytach zaczną się one na siebie nakładać stwarzając poczucie bałaganu, tym samym stracą na wartości wizualnej w danym ujęciu lub po prostu „zginą”. Starajmy się więc unikać drobnych elementów, bo choć dla oka ledwie dostrzegalne, w obiektywie mogą przybrać niespodziewanych gabarytów.

Aranżacja do prezentacji nieruchomości

Tutaj rządzić powinien ład, porządek, nieskazitelna czystość niczym u perfekcyjnej pani domu oraz tzw. „kotwice” dla zmysłów potencjalnego nabywcy. Elementy, które przykują wzrok klienta i sprawią, że spośród dziesiątek nieruchomości zapamięta akurat naszą.

Dobrze jeśli klient oglądając mieszkanie “na żywo”, odnajdzie elementy występujące na zdjęciach z oferty. Warto jednak pamiętać, że powinny być one usytuowane w nieco innych miejscach niż na sesji zdjęciowej. Dlaczego? O tym w napiszę w następnym artykule.

Może to też Ci się spodoba

Czym nasza oferta przekonała nowego Dyrektora Oddziału Freedom w Pile? 

Krzysztof Furman, Dyrektor Biura Nieruchomości Freedom Piła, który po wielu latach prowadzenia działalności pod marką własną, zdecydował się na podjęcie współpracy w ramach franczyzy Freedom. Dziś pytamy czym przekonała go nasza oferta?  Freedom: Panie Krzysztofie, jest Pan pośrednikiem nieruchomości z blisko 30 letnim stażem. Dotychczas prowadził Pan swoje biuro pod marką własną. Skąd wziął się […]

Mężczyzna w koszuli trzyma w dłoniach mały, papierowy dom

Ubezpieczenie nieruchomości – co warto wiedzieć przed zakupem polisy?

Ubezpieczenie nieruchomości nie jest obowiązkowe, ale w przypadku pożaru czy włamania może nam oszczędzić masę zmartwień. Wypłata odszkodowania za szkody zawarte w umowie to bezpieczeństwo finansowe i spokój psychiczny. Sprawdź, jak dokładnie działa ubezpieczenie domu i mieszkania.

Ewelina Zdancewicz maj 08, 2024 · 5 min. czytania
Michał Jaskólski

Technologia na rynku nieruchomości: więcej uścisków dłoni, mniej spoglądania na ekrany

Przyszłość technologii na rynku nieruchomości nierozerwalnie związana jest z rozwojem sztucznej inteligencji. Jak w związku z już zachodzącymi zmianami będzie wyglądała rola agenta? O tym rozmawia Łukasz Kruszewski z Michałem Jaskólskim.

Łukasz Kruszewski lip 26, 2023 · 13 min. czytania

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.