Agencja nieruchomości w Gdańsku – 8 wskazówek, dzięki którym dokonasz dobrego wyboru

kwi 19, 2018 · Time 6 min. czytania

Wiele razy rozmawiałam z osobami, których mieszkanie sprzedawała moja agencja nieruchomości w Gdańsku. Za każdym razem słyszałam o ich obawach. Nie ma w tym nic dziwnego. Po pierwsze, nieruchomość to najczęściej najcenniejszy składnik naszego majątku. Po drugie, często z jej sprzedażą wiąże się wiele emocji.

Mimo wszystko istnieje przynajmniej 8 powodów, dla których sprzedaż z agencją nieruchomości w Gdańsku jest dobrą decyzją.

1. Dokładna analiza potrzeb

Jest tyle przyczyn sprzedaży nieruchomości, ilu ludzi, którzy taką decyzję podjęli. Na każdą składają się różne czynniki. Znajomość powodów, które kierują klientem, pozwala agentowi dobrać odpowiedni sposób sprzedaży.

Agent, który poświęci czas na zbadanie sytuacji klienta i przeanalizuje jego potrzeby, jest w stanie w taki sposób prowadzić rozmowy z kupującymi, aby ich pozyskać, a jednocześnie osiągnąć cel ważny dla sprzedającego. Bo przecież inaczej wygląda sprzedaż, gdy klientowi zależy na czasie, inna gdy sprzedający znajduje się w procesie zmiany miejsca zamieszkania, a jeszcze inna, gdy np. nie ma go w kraju, a mieszkanie jest wynajmowane.

2. Bezpieczeństwo transakcji

Dobry agent nieruchomości, zanim w ogóle przystąpi do współpracy, najpierw obejrzy obiekt sprzedaży. Zapyta o sytuację, przyczyny i oczekiwania klienta, sprawdzi dokumenty dot. nieruchomości, wskaże ewentualne dodatkowe aspekty (np. podatkowe). Wytłumaczy cały proces i powie, jakie dokumenty będą wymagane przez notariusza, żeby przenieść własność. Nie zawrze umowy, jeżeli coś będzie nie tak. Rzetelnie poinformuje klienta, co trzeba zrobić, żeby do sprzedaży w ogóle móc przystąpić.

3. Trafna wycena

Trafna wycena to jedna z pierwszych kwestii pojawiających się w głowie sprzedającego zaraz po podjęciu decyzji o sprzedaży. Zadaje sobie wtedy pytanie: “Ile mogę uzyskać za moją nieruchomość?”.

Najprostszy sposób – i jednocześnie najczęściej stosowany – to sprawdzenie cen podobnych mieszkań na portalach branżowych. Zapominamy jednak przy tym, że w większości ceny podane w ogłoszeniach to życzenia sprzedających, a nie realna wartość ich nieruchomości.

Korzystając ze wsparcia biura nieruchomości otrzymujesz coś, czego nie sposób przecenić. Doświadczenie i wiedzę, poparte profesjonalnymi narzędziami. Dobry agent podejmie rozmowę o naszych oczekiwaniach co do ceny, przedstawi realne możliwości i dane, pozwalające ustawić ją na realnym, rynkowym poziomie.

4. Home Staging i sesja fotograficzna

Jesteśmy wzrokowcami. Kupujemy oczami. Jasnym jest więc, że nieruchomość musi zostać dobrze przygotowana do sprzedaży pod względem wizualnym. Niezbędna do tego celu jest profesjonalna sesja home stagingowa i fotograficzna. Zdjęcia wysokiej jakości ukażą zalety nieruchomości, a użyte artykuły dekoracyjne podkreślą przeznaczenie i charakter pomieszczeń. Uwypuklą walory mieszkania i ukryją nieistotne aspekty, które mogłyby odciągnąć uwagę od prawdziwego potencjału wnętrza.

5. Oszczędność czasu

Bardzo często właściciel domu czy mieszkania nie zdaje sobie sprawy, jak czasochłonny jest proces sprzedaży nieruchomości. Po pierwsze trzeba ją przygotować do wystawienia na rynku. Po drugie należy zastanowić się, gdzie i jak ją wyeksponować. Następnie, jeżeli do tej pory wszystko wykonaliśmy poprawnie, trzeba przygotować się na dzwoniący – o każdej porze dnia i nocy – telefon.

Dzwoniący będą dzielić się na faktycznie zainteresowanych i takich, którzy dzwonią jedynie po to, aby z ciekawości wypytać o nieruchomość, ale bez najmniejszej chęci kupienia. Tak po prostu. Będziesz pokazywać nieruchomość w najmniej odpowiednich momentach, znosić różne zachowania i opinie. Właścicielowi ciężko będzie też uzyskać prawdziwą informację zwrotną od oglądających.

Czeka Cię też gonitwa po urzędach i nerwowe poszukiwanie potrzebnych dokumentów. Kupujący z reguły chce wszystkiego “na już”, a Ty poruszasz się jak dziecko we mgle. Do tego czasem przydarzy się wycofanie klienta tuż przed aktem. Brzmi zachęcająco?

6. Narzędzia pozwalające znaleźć klientów w krótkim czasie

Decydując się na współpracę z biurem nieruchomości, nadzwyczajnie przyspieszamy sprzedaż. Agent ma dużo szersze możliwości komunikacji z rynkiem niż sprzedający. Zaczynając od własnej bazy klientów poszukujących, następnie pozostałych agentów w biurze i w całej sieci, poprzez ekspozycję oferty na kilkunastu portalach, do zawieszenia baneru na nieruchomości.

Jeżeli dodamy do tego świetnie przygotowaną ofertę, przemyślany marketing nieruchomości, trafną wycenę oraz skuteczne sposoby prezentacji nieruchomości w trakcie dnia pokazowego, połączone z umiejętnościami negocjacyjnymi, sukces murowany. To wszystko wspierane jest przez najbardziej innowacyjne oprogramowanie na rynku, które daje pośrednikowi dodatkowe możliwość.

7. Opieka aż do przekazania kluczy

Nie każdy agent w jednakowym stopniu poświęci Ci swój czas i uwagę. Z pewnością nie taki, dla którego jesteś tylko kolejną podpisaną umową otwartą. Skoro już wybieramy, to warto współpracować z takim pośrednikiem, który zaopiekuje się swoim klientem w trakcie całego procesu sprzedaży. Od momentu podpisania umowy do przekazania kluczy. Zadba po drodze o przekazywanie rzetelnych informacji o poszczególnych etapach swoich działań i ich wynikach.

8. Doradztwo i obsługa prawna

Rozważając współpracę z biurem nieruchomości warto wziąć pod uwagę jeszcze jeden jej aspekt. Doświadczony agent wie, że w toku sprzedaży mogą przydać się specjaliści z różnych dziedzin, nie tylko on sam. Może okazać się potrzebna konsultacja z doradcą podatkowym. Nieruchomość może też wymagać pomocy geodety. Akt przeniesienia własności powinien przygotować sprawdzony notariusz. Klientowi kupującemu może przydać się sprawny w działaniu doradca kredytowy. Ci wszyscy specjaliści, sprawdzeni i doświadczeni w wielu różnych sytuacjach, tworzą zespół agenta i są w razie potrzeby do dyspozycji klienta.

Mimo, że proces sprzedaży nieruchomości wydaje się prosty i bezpieczny, wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Nigdy bowiem nie wiadomo, które umiejętności mogą się przydać. Zwłaszcza w nietypowych sytuacjach. Dlatego też, zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję, poznaj agentów Freedom Nieruchomości w Gdańsku. Jeżeli sprzedajesz mieszkanie w centrum, najbardziej odpowiednich pośredników znajdziesz TUTAJ.

Może to też Ci się spodoba

Co z cenami nieruchomości w obecnej sytuacji. Przegląd prasy 19.05.2022

Sytuacja na rynku nieruchomości jest w tym roku bardzo dynamiczna. Czy długo wyczekiwane spadki cen mieszkań są coraz bardziej realne? Jaki będzie koszt rządowych propozycji wakacji dla kredytobiorców? Czy ceny najmu już się ustabilizowały?

Zwolnienie z podatku PCC – kiedy prezydent podpisze ustawę? Przegląd prasy 17.07.2023

Obecnie na rynku nieruchomości najważniejszym tematem jest czekająca na podpis prezydenta ustawa o zwolnieniu z podatku PCC na zakup pierwszej nieruchomości.

Jak napisać ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości? 5 zasad, które musisz znać

Zastanawiasz się, jak napisać ogłoszenie, które w mig sprzeda Twoją nieruchomość? To proste: musisz dotrzeć do sedna, użyć prostego języka, oprzeć treść o korzyści i emocje, zbudować zalążek historii i zastosować dobre praktyki webwritingu. A teraz po kolei 🙂

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.