Porządek, światło, przestrzeń, dodatki – w kilku prostych krokach możesz sprawić, że mieszkanie na sprzedaż nabierze nowego blasku. Sztukę aranżowania nieruchomości pod profesjonalne sesje zdjęciowe, prezentacje podczas dni otwartych, a w konsekwencji szybką sprzedaż nazywamy home stagingiem. Poznaj 10 najważniejszych zasad home stagingu.
Według badań na rynku amerykańskim, przygotowanie mieszkania lub domu do sprzedaży z zyskiem w profesjonalnych biurach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami odbywa się zgodnie ze standardami home stagingu, co przyspiesza sam proces sprzedaży średnio o 40 proc. Dodatkowo, zwiększa się realna wartość nieruchomości – według Barbary Schwarz, światowej pionierki home stagingu, po zastosowaniu tej metody, oferowana cena zakupu rośnie przeciętnie o 10 proc.
Nie bez powodu mówi się, że home staging ma swoje korzenie w marketingu, choć klientom częściej kojarzy się z aranżacją wnętrz. Na czym polega home staging w praktyce? Poznaj 10 najważniejszych zasad home stagingu.
1. Podstawa to porządek
Przygotowując mieszkanie do sesji czy wizyty potencjalnych klientów, trzeba pamięć, że to nie dekoracje znajdujące się w mieszkaniu, czy eleganckie meble mają decydujący wpływ na pierwsze wrażenie klienta, ale… porządek. Kiedy klient widzi talerze z obiadu w zlewie, pełen kosz na śmieci lub odciski dziecięcych rąk na oknach, nie jest w stanie wyobrazić siebie i swojej rodziny w oglądanym mieszkaniu. Panujący w nim nieład daje mu do zrozumienia, że to mieszkanie nie należy do niego. Podobne odczucie będzie mu towarzyszyło podczas oglądania zdjęć tego mieszkania w internecie.
#Wskazówka 1: Posprzątaj nieruchomość, usuń przedmioty osobiste, zadbaj o dodatki. Spraw, żeby klient poczuł się wyjątkowo w oglądanej nieruchomości.
2. Światło
Jasne mieszkania zawsze wydają się bardziej przestronne. Jeśli w pomieszczeniach jest niewiele okien, warto zdjąć firanki. Jeśli zdejmowanie ich przed każdą wizytą klientów jest problematyczne, to rekomenduje się usunięcie ich przynajmniej na czas sesji zdjęciowej. Dobrą opcją jest zamiana ciężkich, ciemnych tkanin na jasne i delikatne, które będę wpuszczać światło, mimo zasłoniętych okien.
3. Przestrzeń
Meble należą do podstawowego wyposażenia mieszkania. Jednak – jak mówi przysłowie – co za dużo, to niezdrowo. Jeśli dany mebel nie jest nam potrzebny, warto się go pozbyć z mieszkania przed prezentacją klientom, aby nie zajmował powierzchni i optycznie go nie zmniejszał. Czasem warto pomyśleć również nad przestawieniem mebli w celu uzyskania większej przestrzeni i zbudowania funkcjonalnych stref.
#Wskazówka 2: Pozbądź się dywanów. Nawet najpiękniejsze dywany sprawiają, że pokoje optycznie wydają się mniejsze. Ma to znaczenie zwłaszcza podczas sesji zdjęciowej w mieszkaniu lub domu na sprzedaż.
4. Rzeczy osobiste
Ramki za zdjęciami ustawione na komodzie, odważne obrazy na ścianach, dyplomy, plakaty, pamiątki rodzinne – to wszystko zabiera przestrzeń, o którą walczyliśmy, usuwając niepotrzebne meble i wpuszczając światło do mieszkania. Buduj wrażenie neutralności i zadbaj o poczucie komfortu klienta, chowając bibeloty i rzeczy osobiste (w tym ręczniki, kosmetyki, buty, ubrania itp.).
5. Odświeżenie mieszkania
Brudne ściany i poodklejane tapety zniechęcają nabywcę do zakupu nieruchomości. Ulubione kolory ścian i mebli, wybrane przez właściciela mogą nie przypaść do gustu potencjalnemu klientowi. Co robić? Kieruj się zasadami minimalizmu – im mniej kolorów, tym lepiej. Przemaluj wszystkie ściany na biało, zadbaj o neutralne dodatki, punktowe oświetlenie i… zieleń. Kwiaty doniczkowe, świeżo ścięte tulipany w wazonie i zestaw owoców na paterze sprawią wrażenie zadbanej i zdrowej przestrzeni do życia.
6. Kolorystka
Jeśli podczas przygotowywania nieruchomości do sesji zdjęciowej i szybkiej sprzedaży, okazuje się, że nie ma możliwości przemalowania kolorowych ścian na jednolity, neutralny kolor, warto zadbać o stonowane dodatki. Jasne koce, białe lub szare poduszki, beżowe świece zneutralizują żywe kolory na ścianach, a wnętrze stanie się przytulne.
7. Dodatki – dobierz styl do mieszkania
Poduszki na kanapie, świeżo ścięte białe kwiaty na stole, pachnące świeczki w łazience, świeże owoce w kuchni – to wszystko buduje w mieszkaniu odpowiedni klimat. Warto zadbać również o książki, aktualną prasę i drewno do kominka, jeśli znajduje się w salonie. Ogólnie kieruj się zasadą dopasowania stylu do potencjalnego nabywcy i otoczenia. Przykład? Sprzedajesz dom z dużym tarasem na obrzeżach miasta. Postaraj się zaaranżować nie tylko wnętrze domu, ale również taras – ustaw meble ogrodowe wraz z miękkimi poduszkami, świeże owoce i lampiony. Wyobraźnia podpowie resztę nabywcom…
8. Wyposażenie
Stare meble i sprzęty gospodarstwa domowego, zniszczona armatura w łazience i kuchni, wypłowiałe dywany i zasłony na pewno nie pomogą w sprzedaży nieruchomości. Co zrobić? Pozbądź się ich, zainwestuj w nowe dodatki i odświeżenie, a cena mieszkania pójdzie w górę. Znów kieruj się zasadą „mniej znaczy więcej”.
9. Oświetlenie
Poprzednia zasady nie dotyczy oświetlenia! Im więcej światła w nieruchomości, tym lepiej. Warto pamięć, aby przed prezentacją nieruchomości klientom sprawdzić wszystkie żarówki. Czasem taka błahostka może przesądzić o pomyślności transakcji. Na sesji nie zawsze wystarczy światło słoneczne. Bardzo często klienci chcą zobaczyć, jak wygląda żyrandol czy oświetlony pokój. Kiedy zadbamy o takie szczegóły, mieszkanie nie będzie wydawało się zaniedbane.
10. Zapach
Może na zdjęciach niewidoczny, jednak przy oglądaniu mieszkania ma duże znaczenie. Kiedy wiemy, że w mieszkaniu przejawia się nieprzyjemna woń, warto otworzyć okno. Jeśli to nie pomaga, rekomendujemy rozpylić w powietrzu delikatne perfumy, czy zapalić zapachowe świece. Dobrze sprawdzają się zapachy świeżych owoców lub domowego ciasta.
Dlaczego home staging działa? Wizualnie wyróżnia ofertę na tle innych ogłoszeń sprzedaży nieruchomości. Odwraca uwagę od nieistotnych szczegółów. Wnętrze zostaje zaaranżowane zgodnie z przeznaczeniem. Potencjalny klient trafia na wyjątkową okazję, której nie może przegapić, a ty cieszysz się szybko i zyskownie zrealizowaną sprzedażą. Nie wahaj się, zainwestuj w profesjonalny home staging!
![](https://bunny-wp-pullzone-vjw3hvlu2l.b-cdn.net/wp-content/uploads/2024/07/4.3._grafika_pod_artykuly-768x233.png)
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi!
Spodobał Ci się artykuł?
Podziel się z innymi!
Link skopiowany
Może to też Ci się spodoba
![](https://bunny-wp-pullzone-vjw3hvlu2l.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/06/Agnieszka-Rosolinska-blog-768x433.jpg)
Rób Swoje 05: Jak nie utonąć w morzu wydatków?
Jak wygląda świat finansów typowego przedsiębiorcy? Czym jest plan finansowy? Jak ustawiać wskaźniki i chronić się przed błędami? Rozmawiamy o tym, co zrobić, żeby nie popłynąć we własnym biznesie. Freedom Podcast – Rób Swoje! Odcinek piąty pt.: Jak nie utonąć w morzu wydatków? Gościem prowadzącej Freedom Podcast Agnieszki Wiśniewskiej jest ekonomistka od ponad 15 lat […]
![](https://bunny-wp-pullzone-vjw3hvlu2l.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/06/building-802096_1280-768x512.jpg)
Równowaga w sprzedaży nieruchomości – podstawa sukcesu!
Mam nieodparte wrażenie, że zewsząd – czyli: programy telewizyjne, Internet, miesięczniki, kwartalniki, tygodniki, przyjaciele, rodzina, przełożeni – zalewają nas nieustannie informacje na temat równowagi w życiu. Co więcej, nasze organizmy, abyśmy cieszyli się zdrowiem, pracują bezustannie nad równowagą nazywaną homeostazą. Czym jest równowaga w sprzedaży nieruchomości?
![](https://bunny-wp-pullzone-vjw3hvlu2l.b-cdn.net/wp-content/uploads/2024/09/k_j_blog-1800x1200-1-768x512.jpg)
Jak sprzedać kamienicę za miliony [wywiad]
Sprzedaż kamienicy z XIX wieku w samym sercu olsztyńskiej starówki, cena ofertowa: 5 200 000 zł. Wyzwanie? Owszem, ale dla agentów Freedom nie ma rzeczy niemożliwych. O tym, jak wygląda cały proces przy tego typu transakcji i jak długo może trwać sprzedaż nietypowych obiektów, opowiada Krzysztof Jarmoliński z Freedom Olsztyn Centrum. Agent, który połączył dwie strony jednej z największych transakcji w centrum Olsztyna.
Ostatnio dodane nieruchomości
Chcesz sprzedać nieruchomość?
Napisz do nas