Dlaczego warto zainwestować w home staging?

sie 21, 2018 · Time 4 min. czytania

Czym jest home staging, jakie techniki wykorzystuje i dlaczego warto w niego zainwestować?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest home staging? Określenie, które jak dotąd, nie zyskało tłumaczenia na język polski i jest u nas w użyciu w swojej oryginalnej, angielskojęzycznej wersji, pochodzi ze Stanów. Tam, na bardziej rozwiniętym rynku nieruchomości, okazało się, że poświęcając czas i środki na przygotowanie nieruchomości do sprzedaży bądź najmu, znacznie skraca się czas poszukiwań odpowiedniego klienta i uzyskuje się wyższą cenę transakcyjną.

Z przeprowadzonych badań wynika, że czas poszukiwania nabywcy skraca się średnio o 40%, a uzyskana finalnie cena jest wyższa o 10% w porównaniu do ofert pozbawionych właściwego przygotowania do sprzedaży.

Krótko mówiąc, home staging to wstępny, ale bardzo ważny etap procesu sprzedaży/najmu praktycznie każdej nieruchomości, polegający na uzyskaniu takiego jej wizerunku, który spowoduje zwiększenie zainteresowania osób poszukujących odpowiedniego lokum.

Większość ludzi jest wzrokowcami i na tym bazuje home staging

Każda nieruchomość ma swoje zalety i wady. Celem home stagingu jest przede wszystkim podkreślenie tych pierwszych, a tym samym zepchnięcie na drugi plan tych drugich. W tym miejscu ważna kwestia – home staging nie ma nic wspólnego z naciąganiem zdjęć i innymi zabiegami, mającymi na miejscu zakłamanie rzeczywistości!

Często na portalach branżowych widać ogłoszenia, zarówno osób prywatnych, jak i – niestety –  niektórych biur, zrobione niedbale, zawierające ciemne zdjęcia z telefonu komórkowego, na których można podziwiać pranie na suszarce lub niepościelone łóżka. Takie zdjęcia mnóstwo mówią o właścicielach, ale niewiele o nieruchomości. Co więcej, znacznie zaniżają one cenę w oczach kupującego i zwiększają czas jej sprzedaży lub wynajmu.

Jako biuro nieruchomości w Gdańsku, stosujemy home staging przy każdej nieruchomości. I każdorazowo widzimy, jak poprawia on oglądalność naszych ofert i przysparza osób zainteresowanych obejrzeniem nieruchomości. W prostej linii prowadzi to do szybkiego znalezienia klienta kupującego, a tym samym zadowolenia właścicieli, będących naszymi klientami.

Home staging – podstawy

Tak naprawdę sprawa jest prosta. Trzeba sprawić, aby na zdjęciach naszej oferty, ktoś poszukujący swojego miejsca do życia, odnalazł siebie. Jak to zrobić? W ten sposób:

  1. posprzątaj,
  2. usuń przedmioty osobiste,
  3. dobierz artykuły dekoracyjne podkreślające charakter pomieszczeń,
  4. zadbaj o dobre światło,
  5. zrób dobre zdjęcia profesjonalnym sprzętem.

W gąszczu ofert, w większości ze zdjęciami zrobionymi telefonem lub zwykłym aparatem, świetne zdjęcia nieruchomości są jak światło w tunelu. Ktoś, kto przewija oferty, widząc jasne, czyste, z podkreślonymi walorami domu czy mieszkania zdjęcia, na pewno tę ofertę otworzy. I o to nam chodzi, żeby to naszą ofertę obejrzał najpierw w Internecie, żeby mu się spodobała i dzięki temu, aby przyjechał zobaczyć nieruchomość osobiście. A w tym miejscu zaczyna się już nasza rola – dzięki umiejętnemu poprowadzeniu prezentacji nieruchomości zamieniamy zainteresowanego kupnem w klienta kupującego.

Może to też Ci się spodoba

Rządowy Portal Cen Mieszkań – kto go sfinansuje? Przegląd prasy 24.07.2023

Rządowy Portal Cen Mieszkań ma być kolejnym czynnikiem pomagającym w zakupie własnej nieruchomości. Tym razem ułatwieniem ma być proste wyszukiwanie własnego "M". Kto zapłaci za nowy pomysł rządu?

Ewelina Zdancewicz lip 24, 2023 · 3 min. czytania

Ceny mieszkań w Polsce wzrosły najmocniej w UE. Przegląd prasy 15.04.2024

Z danych Eurostatu wynika, że w IV kw. 2023 r. ceny nieruchomości mieszkaniowych w Unii Europejskiej wzrosły średnio o 0,2%. Najmocniejszy wzrost zaobserwowano w Polsce. Natomiast w strefie euro odnotowano 1,1% spadku. Największe spadki odnotowano w Luksemburgu, Niemczech i Finlandii.

Ewelina Zdancewicz kwi 15, 2024 · 4 min. czytania

Zmiany na rynku nieruchomości w 2017 roku. Pierwszy TrendBook nieruchomości!

Najlepszym sposobem na przewidywanie przyszłości jest jej tworzenie. Tak uważał P. Drucker – ojciec współczesnej myśli marketingowej i zarządzania biznesem. Jeśli tak rzeczywiście jest, to idąc jego tropem warto zastanowić się, jakie zmiany na rynku nieruchomości czekają nas w 2017 roku.

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.