Zamieszanie wokół prezentacji nieruchomości

lut 23, 2016 · Time 3 min. czytania

Podejmując decyzję o sprzedaży naszego domu czy mieszkania, powinniśmy traktować je jako produkt. Odpowiednio „opakować”, aby przyciągnąć jak największą liczbę faktycznie zainteresowanych klientów.

Często wystarczy już samo przeorganizowanie przestrzeni, drobne zmiany w ustawieniu mebli, pomalowanie ścian czy dobranie odpowiednich dodatków. Wszystko to pozwala na stworzenie spójnego kolorystycznie, uporządkowanego i atrakcyjnego wnętrza, w dodatku przy minimalnych nakładach finansowych. Niestety, kiedy sprzedajemy nieruchomość, to albo zapominamy o takich “drobiazgach”, albo bagatelizujemy ich znaczenie. Postaramy się wyjaśnić, po co to całe zamieszanie wokół prezentacji nieruchomości.

Motyw przygotowania do sprzedaży

Kupujemy oczami, lubimy produkty wysokiej jakości, dobrze zaprezentowane oraz atrakcyjnie opakowane. Dlaczego nie miałoby tak być w przypadku mieszkania czy domu? Każda nieruchomość jest produktem wyjątkowym i tak powinna być traktowana. Bo przecież tylko w ten sposób może zyskać uwagę i uznanie w oczach kupującego. Tym motywom powinny być podyktowane wszystkie nasze sprzedażowe działania.

Niestety dziś jesteśmy tak zabiegani, że często umniejszamy ich wartość. Wydaje nam się, że wystarczy samo umieszczenie oferty w serwisie, aby klienci uderzali do nas drzwiami i oknami.  A w obliczu miliona ofert nieruchomości, tysięcy biur i setek serwisów odnalezienie przez kupującego tego, czego szuka graniczy z cudem.

Oczekiwania kupujących

Takie lekceważące traktowanie ofert sprzedaży wynika stąd, że nie myślimy o motywach jakimi kierują się poszukujący nieruchomości. O tym, co jest dla nich ważne, a co najważniejsze. Dlaczego w ogóle ma ich zainteresować nasza nieruchomość?

Skąd pomysł, że to co prezentujemy nie tylko odpowiada preferencjom kupujących, ale przede wszystkim, że sami są w stanie zaufać oferentowi. Być przeświadczeni o prawdziwości zawartych w ogłoszeniu informacjach i dobrych intencjach sprzedającego.

Bo gdy patrzymy na te dwie oferty, która z nich wzbudza nasze zaufanie? Wobec której mamy przeświadczenie, że sprzedający to ludzie dbający tak o swoje życie, jak o posiadane rzeczy. A które mieszkanie wydaje się nam miejscem opuszczonym, zaniedbanym, niechlujnym,  po którym tak naprawdę nie wiemy czego się spodziewać?

To samo mieszkanie – różny odbiór

Kupujący poszukują swojego idealnego mieszkania według kryteriów dostosowanych do swoich potrzeb, oczekiwań, przyzwyczajeń i upodobań. Dobra prezentacja to odpowiedź na te wymagania. To uświadomienie kupującemu, że znalazł właśnie to, czego potrzebuje i  czego oczekuje.

Przemyślane przygotowanie do sprzedaży  gwarantuje zadowolenie obu stron transakcji – kupujący znajduje to, czego szukał, a sprzedający może uczynić kolejny krok i realizować swoje dalsze  plany. Zamieszanie wokół prezentacji nieruchomości jest uzasadnione i przyczynia się do zyskownej sprzedaży.

 

Może to też Ci się spodoba

Rekordowe stawki podatku od nieruchomości. Przegląd prasy 19.02.2024

W tym roku mają nas czekać rekordowe stawki podatku od nieruchomości. To rezultat wysokiej inflacji zarejestrowanej w pierwszym półroczu ubiegłego roku oraz największy wzrost, jaki wprowadzono od 25 lat. Ile wynosi podatek od nieruchomości w 2024 roku?

Ewelina Zdancewicz lut 19, 2024 · 3 min. czytania

Pewny wybór 29. Jak sprawdzić Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego?

Zanim rozpoczniemy budowę lub wybierzemy projekt domu, według którego chcemy zbudować swoją nieruchomość, musimy zwrócić uwagę na wytyczne, jakie obowiązują na danym terenie.

Czy franczyzodawca pomaga w wyborze lokalu?

Czy franczyzodawca pomaga w wyborze lokalu?

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.