Podejmując decyzję o sprzedaży naszego domu czy mieszkania, powinniśmy traktować je jako produkt. Odpowiednio „opakować”, aby przyciągnąć jak największą liczbę faktycznie zainteresowanych klientów.
Często wystarczy już samo przeorganizowanie przestrzeni, drobne zmiany w ustawieniu mebli, pomalowanie ścian czy dobranie odpowiednich dodatków. Wszystko to pozwala na stworzenie spójnego kolorystycznie, uporządkowanego i atrakcyjnego wnętrza, w dodatku przy minimalnych nakładach finansowych. Niestety, kiedy sprzedajemy nieruchomość, to albo zapominamy o takich „drobiazgach”, albo bagatelizujemy ich znaczenie. Postaramy się wyjaśnić, po co to całe zamieszanie wokół prezentacji nieruchomości.
Motyw przygotowania do sprzedaży
Kupujemy oczami, lubimy produkty wysokiej jakości, dobrze zaprezentowane oraz atrakcyjnie opakowane. Dlaczego nie miałoby tak być w przypadku mieszkania czy domu? Każda nieruchomość jest produktem wyjątkowym i tak powinna być traktowana. Bo przecież tylko w ten sposób może zyskać uwagę i uznanie w oczach kupującego. Tym motywom powinny być podyktowane wszystkie nasze sprzedażowe działania.
Niestety dziś jesteśmy tak zabiegani, że często umniejszamy ich wartość. Wydaje nam się, że wystarczy samo umieszczenie oferty w serwisie, aby klienci uderzali do nas drzwiami i oknami. A w obliczu miliona ofert nieruchomości, tysięcy biur i setek serwisów odnalezienie przez kupującego tego, czego szuka graniczy z cudem.
Oczekiwania kupujących
Takie lekceważące traktowanie ofert sprzedaży wynika stąd, że nie myślimy o motywach jakimi kierują się poszukujący nieruchomości. O tym, co jest dla nich ważne, a co najważniejsze. Dlaczego w ogóle ma ich zainteresować nasza nieruchomość?
Skąd pomysł, że to co prezentujemy nie tylko odpowiada preferencjom kupujących, ale przede wszystkim, że sami są w stanie zaufać oferentowi. Być przeświadczeni o prawdziwości zawartych w ogłoszeniu informacjach i dobrych intencjach sprzedającego.
Bo gdy patrzymy na te dwie oferty, która z nich wzbudza nasze zaufanie? Wobec której mamy przeświadczenie, że sprzedający to ludzie dbający tak o swoje życie, jak o posiadane rzeczy. A które mieszkanie wydaje się nam miejscem opuszczonym, zaniedbanym, niechlujnym, po którym tak naprawdę nie wiemy czego się spodziewać?
To samo mieszkanie – różny odbiór
Kupujący poszukują swojego idealnego mieszkania według kryteriów dostosowanych do swoich potrzeb, oczekiwań, przyzwyczajeń i upodobań. Dobra prezentacja to odpowiedź na te wymagania. To uświadomienie kupującemu, że znalazł właśnie to, czego potrzebuje i czego oczekuje.
Przemyślane przygotowanie do sprzedaży gwarantuje zadowolenie obu stron transakcji – kupujący znajduje to, czego szukał, a sprzedający może uczynić kolejny krok i realizować swoje dalsze plany. Zamieszanie wokół prezentacji nieruchomości jest uzasadnione i przyczynia się do zyskownej sprzedaży.
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi!
Spodobał Ci się artykuł?
Podziel się z innymi!
Link skopiowany
Może to też Ci się spodoba
Kariera w Nieruchomościach 30: Negocjacje to moja mocna strona
Marcin Cholewa od lat pracuje z klientami, ale dopiero w nieruchomościach znalazł przestrzeń, w której naprawdę czuje się na odpowiednim miejscu. W rozmowie opowiada o tym, dlaczego negocjacje to dla niego nie presja, tylko rozmowa i dlaczego nigdy nie przyspiesza decyzji, tylko pomaga je dobrze podjąć.
ABC kredytu hipotecznego
Zastanawiasz się nad zakupem wymarzonej nieruchomości, ale brakuje Ci szczegółowych informacji o jej właściwym finansowaniu? Zapraszamy do przeczytania naszego kompendium wiedzy na temat kredytu hipotecznego. Co to jest kredyt hipoteczny? Czym się różni od innych kredytów? Kredyt hipoteczny to kredyt, którego zabezpieczeniem jest hipoteka ustanowiona na nieruchomości. Dzięki takiej ochronie bank może zagwarantować konsumentowi niskie […]
Jak napisać atrakcyjne ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?
Planujesz sprzedaż mieszkania, ale nie wiesz, jak stworzyć ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnych kupców? Dobrze napisane ogłoszenie o sprzedaży mieszkania to klucz do sukcesu na konkurencyjnym rynku nieruchomości. Przygotowaliśmy praktyczne i sprawdzone wskazówki, jak stworzyć profesjonalne ogłoszenie, które wyróżni twoją ofertę spośród innych. Dowiesz się, jakie elementy powinno zawierać idealne ogłoszenie, jak wykonać atrakcyjne zdjęcia oraz jak skutecznie promować swoją nieruchomość!
