Agent pozytywnej zmiany w nieruchomościach

maj 22, 2015 · Time 3 min. czytania

„Są momenty w życiu, w których się wahasz… Ale sprzedaż czy kupno nieruchomości nie powinno być jednym z nich”. To hasło prowadzonej przez National Association of Realtors* tegorocznej kampanii społecznej, zachęcającej do korzystania z usług pośrednika oraz budującej zaufanie do obrotu na rynku nieruchomości. Zauważyliśmy potrzebę budowania pozytywnego wizerunku pośrednika również na naszym podwórku. Dlatego startujemy z akcją Agent Pozytywnej Zmiany!

NAR w przygotowanych spotach telewizyjnych, radiowych oraz materiałach reklamowych wyjaśnia dlaczego właśnie teraz, pomoc pośrednika jest bardziej niż kiedykolwiek potrzebna, aby móc zrealizować swoje „nieruchomościowe marzenia”.

Ja natomiast – jako fanka prowadzonej przez NAR komunikacji – marzę, aby w niedalekiej przyszłości podobne działania prowadzić na naszym rodzimym rynku. Znając kulisy narodzin pomysłu na wspólną kampanię wszystkich amerykańskich pośredników, wiem, że łatwo nie było. Pierwsza trudność polegała na przekonaniu Realtorów, że takie działanie jest istotnym elementem budowania pozytywnego wizerunku zawodu w oczach konsumenta. Drugi problem to zachęcenie pośredników do partycypowania w kosztach prowadzonej kampanii.

Bo jak można się domyślać, budżet, który należy przeznaczyć na ogólnokrajową akcję, która będzie zauważalna przez konsumentów, nie jest mały. Ale udało się, każdy pośrednik co roku wpłaca do kasy NAR środki, które przeznaczone są na profesjonalnie zaplanowaną i prowadzoną kampanię. Od 1998 roku, kiedy to przeprowadzono pierwszą kampanię, NAR bada skuteczność prowadzonych akcji. Badania potwierdzają, że powyższe działania  nie tylko wpływają na kształtowanie pozytywnego wizerunku pośredników, ale również uświadamiają społeczeństwu wielorakie korzyści płynące z posiadania nieruchomości.

Ten przykład potwierdza, że w grupie można więcej

Ponieważ A journey of a thousand miles begins with a single step, jestem przekonana, że podobne akcje są możliwe w Polsce. Ich skala będzie zależeć od wsparcia idei przez każdego, komu na pozytywnym wizerunku pośrednika zależy. Celem ma być zwiększające się zaufanie do pośredników, a co za tym idzie większa ilość transakcji przeprowadzanych z ich udziałem.

Kilka dni temu uruchomiliśmy projekt Agent Pozytywnej Zmiany, który ma być miejscem inspiracji dla wszystkich optymistycznie nastawionych, chcących dzielić się wiedzą, zorientowanych na motywacje i rozwój osobisty osób pracujących w branży. Budujemy społeczność ludzi, którzy swoją codzienną pracą tworzą dobry wizerunek pośrednika. Po co? Cel jest prosty chcemy wirusowo zarażać dobrym nastrojem, gdzie medycyna rozkłada ręce. Dzielić się fajnymi rozwiązaniami, polecać ciekawą literaturą i wdrażać dobre nawyki w naszej branży.

*NAR – National Associations of Realtors (największa organizacja pośredników w Stanach Zjednoczonych. Kampanie prowadzone przez NAR można podpatrzeć tutaj. Z kolei tu znajduje się badanie NAR po przeprowadzonej kampanii w 2013  roku

Może to też Ci się spodoba

Mężczyzna w koszuli trzyma w dłoniach mały, papierowy dom

Ubezpieczenie nieruchomości – co warto wiedzieć przed zakupem polisy?

Ubezpieczenie nieruchomości nie jest obowiązkowe, ale w przypadku pożaru czy włamania może nam oszczędzić masę zmartwień. Wypłata odszkodowania za szkody zawarte w umowie to bezpieczeństwo finansowe i spokój psychiczny. Sprawdź, jak dokładnie działa ubezpieczenie domu i mieszkania.

Ewelina Zdancewicz maj 08, 2024 · 5 min. czytania
Przegląd prasy

Zmiany w dodatku mieszkaniowym od 2024 roku. Przegląd prasy 23.10.2023

Dodatek mieszkaniowy to narzędzie wsparcia dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, które nie mogą same pokryć kosztów związanych z nieruchomością. W przyszłym roku program zostanie zaktualizowany, a zmiany mogą wpłynąć na zwiększenie liczby beneficjentów.

Ewelina Zdancewicz paź 25, 2023 · 3 min. czytania

Akt notarialny mieszkania – na co zwrócić uwagę?

Akt notarialny sprzedaży mieszkania czy też innej nieruchomości jest ostatnim akordem finalizacji transakcji. Podsumowaniem pracy wszystkich stron i ostatnim momentem na weryfikację przygotowywanych do sprzedaży dokumentów. Sprzedaż nieruchomości, tak jak każde inne przeniesienie własności nieruchomości, musi zostać dokonana w formie aktu notarialnego. Za jego prawidłowe sporządzenie odpowiada notariusz bądź – w wyjątkowych przypadkach – asesor […]

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.