Dlaczego warto zainwestować w home staging?

sie 21, 2018 · Time 4 min. czytania

Czym jest home staging, jakie techniki wykorzystuje i dlaczego warto w niego zainwestować?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest home staging? Określenie, które jak dotąd, nie zyskało tłumaczenia na język polski i jest u nas w użyciu w swojej oryginalnej, angielskojęzycznej wersji, pochodzi ze Stanów. Tam, na bardziej rozwiniętym rynku nieruchomości, okazało się, że poświęcając czas i środki na przygotowanie nieruchomości do sprzedaży bądź najmu, znacznie skraca się czas poszukiwań odpowiedniego klienta i uzyskuje się wyższą cenę transakcyjną.

Z przeprowadzonych badań wynika, że czas poszukiwania nabywcy skraca się średnio o 40%, a uzyskana finalnie cena jest wyższa o 10% w porównaniu do ofert pozbawionych właściwego przygotowania do sprzedaży.

Krótko mówiąc, home staging to wstępny, ale bardzo ważny etap procesu sprzedaży/najmu praktycznie każdej nieruchomości, polegający na uzyskaniu takiego jej wizerunku, który spowoduje zwiększenie zainteresowania osób poszukujących odpowiedniego lokum.

Większość ludzi jest wzrokowcami i na tym bazuje home staging

Każda nieruchomość ma swoje zalety i wady. Celem home stagingu jest przede wszystkim podkreślenie tych pierwszych, a tym samym zepchnięcie na drugi plan tych drugich. W tym miejscu ważna kwestia – home staging nie ma nic wspólnego z naciąganiem zdjęć i innymi zabiegami, mającymi na miejscu zakłamanie rzeczywistości!

Często na portalach branżowych widać ogłoszenia, zarówno osób prywatnych, jak i – niestety –  niektórych biur, zrobione niedbale, zawierające ciemne zdjęcia z telefonu komórkowego, na których można podziwiać pranie na suszarce lub niepościelone łóżka. Takie zdjęcia mnóstwo mówią o właścicielach, ale niewiele o nieruchomości. Co więcej, znacznie zaniżają one cenę w oczach kupującego i zwiększają czas jej sprzedaży lub wynajmu.

Jako biuro nieruchomości w Gdańsku, stosujemy home staging przy każdej nieruchomości. I każdorazowo widzimy, jak poprawia on oglądalność naszych ofert i przysparza osób zainteresowanych obejrzeniem nieruchomości. W prostej linii prowadzi to do szybkiego znalezienia klienta kupującego, a tym samym zadowolenia właścicieli, będących naszymi klientami.

Home staging – podstawy

Tak naprawdę sprawa jest prosta. Trzeba sprawić, aby na zdjęciach naszej oferty, ktoś poszukujący swojego miejsca do życia, odnalazł siebie. Jak to zrobić? W ten sposób:

  1. posprzątaj,
  2. usuń przedmioty osobiste,
  3. dobierz artykuły dekoracyjne podkreślające charakter pomieszczeń,
  4. zadbaj o dobre światło,
  5. zrób dobre zdjęcia profesjonalnym sprzętem.

W gąszczu ofert, w większości ze zdjęciami zrobionymi telefonem lub zwykłym aparatem, świetne zdjęcia nieruchomości są jak światło w tunelu. Ktoś, kto przewija oferty, widząc jasne, czyste, z podkreślonymi walorami domu czy mieszkania zdjęcia, na pewno tę ofertę otworzy. I o to nam chodzi, żeby to naszą ofertę obejrzał najpierw w Internecie, żeby mu się spodobała i dzięki temu, aby przyjechał zobaczyć nieruchomość osobiście. A w tym miejscu zaczyna się już nasza rola – dzięki umiejętnemu poprowadzeniu prezentacji nieruchomości zamieniamy zainteresowanego kupnem w klienta kupującego.

Może to też Ci się spodoba

Wynajem mieszkania dla studenta

Przed tysiącami młodych ludzi w Polsce staje właśnie jedno z trudniejszych zadań w studenckim kalendarzu – wynajem mieszkania na cały najbliższy rok akademicki. Poniżej przedstawiamy porady, które pomogą zarówno świeżo upieczonym studentom, jak i zaprawionym w bojach żakom, odnaleźć się na rynku nieruchomości  i znaleźć wymarzone M do nauki i studiowania.

Rynek nieruchomości jeszcze nie reaguje. Co się zmieni w najbliższym czasie? Przegląd prasy 23.05.2022

Każdy boom w pewnym momencie się kończy. Rynek rozwija się cyklicznie. Rynek najmu zyskuje na popularności. Lekkie spowolnienie tempa zakupu nieruchomości nie oznacza jeszcze zapaści na rynku. Wojna za naszą granicą oznacza olbrzymi szok po stronie podażowej. Zapraszamy do lektury najnowszych artykułów prasowych dotyczący sytuacji na rynku nieruchomości.

Jak rozwinąć się na rynku? Franczyza nieruchomości – pytania i odpowiedzi.

Jeśli myślisz o biznesie w nieruchomościach, masz dwie możliwości: albo rozpocząć samodzielne działanie i prowadzić własne biuro, albo wybrać franczyzę nieruchomości. W tym artykule dowiesz się, co możesz zyskać, decydując się na ten drugi model. Zobacz, dla kogo jest franczyza i poznaj najważniejsze pytania oraz odpowiedzi na nie.

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.