Sprzedaż inwestycji deweloperskiej - jak odnieść sukces?

maj 24, 2016 · Time 4 min. czytania

Zapisz się na nasz newsletter

    Proszę o zaznaczenie zgody.

    Stale wzrastająca ilość ofert z rynku pierwotnego oraz idąca za tym konkurencyjność, wymuszają na deweloperach stosowanie coraz bardziej przemyślanych działań marketingowych. Jak w całym procesie promocji i sprzedaży mogą pomóc im biura nieruchomości? Czy doradcy są gotowi na prowadzenie tak dużych projektów?

    Sprzedaż inwestycji deweloperskiej – jak odnieść sukces? Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest pokazanie przykładu – jak pracujemy i jakie efekty osiągamy. Poniżej case study z Olsztyna.

    Kiedy Marcin – doradca Freedom Nieruchomości w Olsztynie – pierwszy raz spotkał się z przedstawicielami inwestycji Villa Jana, ci nie byli w pełni przekonani do współpracy z biurem. Zwłaszcza takim, które swoją działalność opiera o umowy wyłącznego pośrednictwa. Pragnęli bowiem samodzielnie prowadzić działania promocyjne i odpowiadać za większość sprzedaży. Efektem trudnych negocjacji było jednak podpisanie 6 umów na wyłączność.

    Sprzedaż nieruchomości na konkurencyjnym rynku

    Inwestycja nie należała do typowych. Przypominała dużą kamienicę i usytuowana została przy Starym Mieście, nieopodal parku Podzamcze nad Łyną. Okolica czarowała każdego kto tu trafił, ale posiadała jedną wadę. Miała bardzo dużą konkurencję w mieście, a z racji na swoje położenie nie była widoczna dla większości mieszkańców. Wymagało to dużych nakładów na promocję, których nie mogły zagwarantować żadne umowy otwarte. Proces sprzedaży wydłużał się, co niepokoiło inwestorów. W pierwszym etapie, klienci pojawiali się na terenie budowy praktycznie jedynie z Marcinem i to on też dokonał jedynych sprzedaży. Należało działać szybko. Niedługo później doszło do drugiego spotkania z przedstawicielami Villi.

    Inwestycja na wyłączność

    Tym razem Marcin postanowił położyć wszystko na jedną kartę. Przy wsparciu działu marketingu przygotował kompleksowy plan promocji i sprzedaży, preliminarz budżetu oraz rynkowe prognozy. Wszystko po to, aby przekonać Dewelopera do powierzenia mu całej inwestycji na wyłączność. Szalone? Tylko z pozoru. Efekty przerosły jego oczekiwania. Inwestor postanowił tego samego dnia zaufać rozwiązaniu, które jako jedyne było w stanie zagwarantować mu jakąkolwiek sprzedaż. Umowa, której Marcin tak oczekiwał, została podpisana kilka dni później.

    Ani kroku bez dobrego zamachu

    Nie czekając ani chwili dłużej, zmotywowany doradca od razu zabrał się do jeszcze bardziej wytężonej pracy. W ciągu kilku dni powstała dedykowana strona internetowa, której zadaniem było zbieranie zapytań od zainteresowanych klientów. Udało się też obniżyć przeszacowaną cenę za metr kwadratowy. Biuro zadbało również o oprawę content marketingową – cykl artykułów oraz teksty promocyjne, zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych. Od podstaw stworzono markę inwestycji, sprawiając że stała się ona bardzo rozpoznawalna. Skuteczność promocji na portalach podniosła się o ponad 90%. Jaki był efekt?

    Wysiłek, który popłaca

    Przez niespełna pół roku udało się sprzedać 80% inwestycji. W kolejnych kilku miesiącach swoich nabywców znalazły 3 najdroższe apartamenty. Marcin z kolei, został mianowany Brokerem sprzedaży ds. rynku pierwotnego. Do dziś udało mu się podpisać 3 kolejne takie umowy, zaskarbiając sobie sympatię i zaufanie lokalnych deweloperów. Samo biuro okazało się bardzo sprawną agencją marketingową, specjalizującą się w rynku nieruchomości. To pokazuje tylko, jak bardzo zmienia się branża i jak wiele nowych zawodów anektuje. Czy wszystkie biura nieruchomości mają szansę stać się wprawnymi agencjami marketingowymi ds. inwestycji? Jak wielu inwestorów pójdzie w przyszłości tą drogą?

     

    Może to też Ci się spodoba

    Program „Pierwsze klucze” nie wystartuje. Przegląd prasy 16.06.2025

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii zapowiada rezygnację z programów wspierających zakup mieszkań. Tymczasem na rynku nieruchomości utrzymuje się duża podaż, a ceny pozostają stabilne. Deweloperzy spowalniają starty nowych inwestycji, stawiając na gotowe mieszkania. Równolegle rząd upraszcza procedury budowlane, co ma pobudzić mniejsze projekty.

    Po co nowemu Franczyzobiorcy szkolenie z marketingu?

    Prowadząc rozmowy z potencjalnym partnerem biznesowym zainteresowanym przystąpieniem do sieci Freedom Nieruchomości, najpierw przeprowadzamy dokładną analizę potencjału danego miasta i lokalizacji. Na jej podstawie wspólnie podejmujemy decyzję o współpracy. Franczyza Freedom Nieruchomości to współpraca oparta na bliskości i wspólnym zaangażowaniu. Nasi partnerzy biznesowi mogą liczyć na wsparcie Centrali na każdym etapie prowadzenia biznesu.  W ramach […]

    Przegląd prasy

    NBP: ceny mieszkań wciąż rosną. Przegląd prasy 20.11.2023

    Średnia cena transakcyjna mkw., w 7 największych miastach wynosi już niespełna 12 tys. zł, a w Warszawie niecałe 14 tys. zł. Chociaż są to wysokie ceny, to widać jednocześnie, że dynamiki wzrostów zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku okazują się być jednocyfrowe.

    lis 20, 2023 · 4 min. czytania Ewelina Zdancewicz

    Zapisz się na nasz newsletter

      Proszę o zaznaczenie zgody.