Przyszłość digitalizacji w nieruchomościach. ORIGO x Łukasz Szymak

ORIGO – technologia, biznes i nieruchomości
Podcast ORIGO to przestrzeń, w której technologia, marketing i dane spotykają się z praktycznymi wskazówkami od liderów rynku nieruchomości. Jego celem jest przekazywanie wiedzy na temat wykorzystania narzędzi technologicznych w rozwoju tego sektora oraz integrowanie nowoczesnych technologii z zarządzaniem, marketingiem i analizą danych.
Gość trzeciego odcinka – Łukasz Szymak
CEO Grupy Morizon-Gratka, manager z ponad 15-letnim doświadczeniem w skalowaniu biznesów cyfrowych i transformacji zespołów. Wcześniej związany z takimi firmami jak Booksy, InPost, Vivus czy Groupon. W rozmowie z ORIGO dzieli się swoimi obserwacjami na temat rynku nieruchomości – i tego, co można do niego przenieść z innych branż.
O Morizon-Gratka
Grupa Morizon-Gratka to jeden z liderów rynku ogłoszeń w Polsce. Morizon.pl to jeden z największych serwisów nieruchomościowych w kraju, z ofertami sprzedaży i wynajmu mieszkań, domów, działek czy lokali usługowych. Gratka.pl – działająca od ponad 20 lat – to silna marka w segmencie ogłoszeń omni-category, popularna wśród użytkowników szukających nieruchomości, aut czy pracy.
Odcinek 3: Przyszłość digitalizacji w nieruchomościach
Rynek nieruchomości zmienia się – oczekiwania klientów rosną, rola pośredników ewoluuje, a technologia coraz silniej wchodzi w proces zakupu i najmu. Czy portale ogłoszeniowe są tylko narzędziem leadowym? Jaką wartość mogą tworzyć w relacji z pośrednikami? I jak zbudować model współpracy, który nie opiera się na antagonizmach, a na partnerstwie?
Poprzedni odcinek: Kiedy technologia Cię dopadnie? Mikołaj Stępień
Transformacja rynku nieruchomości: technologia zmienia rolę ludzi, ale ich nie zastępuje
Łukasz Szymak opowiada o potencjale współpracy między portalami a pośrednikami, która może wyjść poza prostą sprzedaż leadów. Wskazuje na inspiracje z fintechów czy e-commerce’u, gdzie technologia wspiera rozwój relacji i długofalową wartość, a nie tylko transakcję.
Rola technologii w pracy pośredników: Zamiast obaw o to, że technologia odbierze pracę agentom nieruchomości, warto spojrzeć na nią jako narzędzie, które może zwiększyć ich skuteczność i profesjonalizm. Automatyzacja może odciążyć z powtarzalnych zadań, dzięki czemu więcej czasu i energii można poświęcić na doradztwo, relacje z klientami i budowanie zaufania.
Zmiana i profesjonalizacja: Rozwój rynku nieruchomości może opierać się nie tylko na nowych technologiach, ale także na lepszym podejściu do organizacji pracy i współpracy. W rozmowie pojawiają się konkretne przykłady, jak można wprowadzać zmiany krok po kroku – rozwijając kompetencje zespołów, porządkując procesy i podnosząc jakość usług świadczonych klientom.
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi!
Spodobał Ci się artykuł?
Podziel się z innymi!
Link skopiowany
Może to też Ci się spodoba

Co się dzieje z cenami mieszkań? Przegląd prasy 20.01.2025
Rok 2025 przynosi spadki cen mieszkań, zwłaszcza na rynku pierwotnym, gdzie klienci mogą liczyć na rabaty. Rząd przeznacza 4,7 miliarda złotych na rozwój mieszkalnictwa, szczególnie budownictwa społecznego i komunalnego. Prognozy wskazują na dalsze zmiany związane z reformami i stopami procentowymi.

Więcej ofert, stabilna rentowność i ceny bez obniżek. Przegląd prasy 28.10.2024
Rynek nieruchomości w Polsce przechodzi istotne zmiany. Liczba mieszkań na sprzedaż rośnie, a rentowność najmu kształtuje się na poziomie od 4 do 5,4%. Deweloperzy mimo rosnącej podaży nie obniżają cen. Eksperci zauważają pierwsze oznaki stabilizacji na rynku. Dodatkowo, rząd postanowił wycofać kontrowersyjny przepis o limitach miejsc parkingowych, co wywołało falę dyskusji.

Niższy podatek od garażu i miejsca postojowego. I to o 10 razy!
Trybunał Konstytucyjny podjął decyzję o tym, że garaż i mieszkanie mają być objęte taką samą stawką podatku od nieruchomości. To oznacza obniżkę cen.