Pewna droga do domu - ogólnopolska kampania Freedom 2024/2025

gru 24, 2024 · Time 11 min. czytania

24 grudnia 2024 to dzień, który na stałe zapisze się w historii sieci biur nieruchomości Freedom. To właśnie dziś ruszyła pierwsza ogólnopolska kampania reklamowa Freedom, która obejmuje szeroką gamę działań skierowanych w stronę budowania silnej, zaufanej marki. Jest to również krok w stronę umocnienie pozycji Freedom jako eksperta i niezawodnego partnera, który w każdej chwili stoi u boku swoich klientów, pomagając im podejmować świadome decyzje o zakupie nieruchomości.

Główne cele kampanii: zwiększenie rozpoznawalności i budowanie zaufania

W ramach kampanii „Pewna Droga do Domu”, Freedom stawia na budowanie silnej marki, która w oczach klientów stanie się symbolem pewności i profesjonalizmu. Celem jest nie tylko zwiększenie rozpoznawalności, ale także wyróżnienie się wśród konkurencji, która na rynku nieruchomości jest ogromna i zróżnicowana. Na dynamicznym rynku, gdzie liczba ofert rośnie, a decyzja o zakupie nieruchomości wiąże się z wieloma emocjami i często stresem, marka Freedom chce dawać poczucie bezpieczeństwa. To partner, który rozumie potrzeby swoich klientów i dba o ich komfort na każdym etapie transakcji.

„Kampania, którą właśnie uruchomiliśmy, jest wyrazem naszego strategicznego podejścia do budowania silnej i zaufanej marki. Marki, która zrzesza profesjonalistów, wspierających klientów w podejmowaniu trafnych decyzji na rynku nieruchomości. Wierzymy, że w dobie rewolucji technologicznej, szczególnie związanej z AI, oraz redefinicji dotychczasowych modeli działania, zaufanie i bliskość staną się fundamentem długotrwałych relacji. Rola agenta nieruchomości ewoluuje – z doradcy w kierunku swoistego concierge klienta. Dostrzegamy tę zmianę i, chcąc się do niej dostosować, podejmujemy kroki, które wzmacniają naszą obecność i otwartość na rynku. Z jednej więc strony, zapraszamy klientów do wyrażania siebie w przestrzeni, którą mogą nazywać – naprawdę własną. Z drugiej, nasze holistyczne podejście stanowi kluczowy element budowania zasięgu, wiarygodności oraz pozycji lidera na rynku.”


Łukasz Kruszewski, Dyrektor Marketingu i Technologii Freedom

 

Dom jako przestrzeń, w której jesteśmy wolni

Kampania koncentruje się na emocjonalnym aspekcie poszukiwania nowego miejsca na ziemi. „Własny dom” to nie tylko przestrzeń fizyczna, ale także przestrzeń do spełniania marzeń, odpoczynku i realizacji pasji. Dom to miejsce, które definiuje naszą tożsamość i w którym jesteśmy sobą – tu zrzucamy maski i czujemy się swobodnie. To przestrzeń, która nie tylko odzwierciedla nasze potrzeby, ale i wspiera nas w byciu najlepszą wersją siebie.

Bycie sobą „we własnym domu” to hasło, które najlepiej oddaje wartości, jakimi kieruje się nasza marka. Pomagamy klientom odnaleźć przestrzeń, która w pełni odpowiada ich potrzebom. We Freedom rozumiemy te potrzeby i pomagamy znaleźć dom, który będzie spełnieniem tych aspiracji. To nie tylko transakcja – to też przeżywanie emocji związanych z tym procesem. Wykorzystujemy subtelną, ale pełną ciepła narrację i przekaz o wolności, o tworzeniu przestrzeni dopasowanej do siebie – wolnej od ograniczeń, w której czujemy się w pełni sobą.

„Dom to wolność. Dom to miejsce, które wydobywa z nas to, co najlepsze – odzwierciedla naszą duszę, nasze marzenia i nasze potrzeby. Każdy dom jest inny. Dokładnie tak jak jego mieszkańcy. Dom to miejsce, które dla każdego z nas ma inne znaczenie. Dla jednych jest to azyl, gdzie mogą odpocząć od zgiełku świata. Dla innych przestrzeń, w której mogą wyrażać siebie, realizować swoje pasje i marzenia. W kampanii „We własnym domu” chcieliśmy ukazać dom jako miejsce, które daje pełną wolność bycia sobą. To przestrzeń, w której nie musimy nikomu niczego udowadniać. To miejsce, gdzie możemy odpocząć, śmiać się, smucić, tworzyć, marzyć, dzielić się z bliskimi tym, co najważniejsze. Motyw „własnego domu” to zaproszenie do przemyśleń o tym, czym jest dla nas prawdziwa przestrzeń osobista. W kontekście kampanii chcieliśmy, aby klienci zwrócili uwagę na nietypowy język wizualny oparty na prawdziwej obserwacji a nie reklamowym przekazie. To mrugnięcie okiem do odbiorcy – nie ważne kim jesteś, ważne że masz Freedom.”


Mariola Jarząbek, Account Director oS3

 

Synergia wielu kanałów – jak działamy?

Kampania obejmuje różnorodne media, tworząc spójną i silną obecność w różnych kanałach komunikacji. Reklama telewizyjna pozostaje kluczowym elementem kampanii, zapewniając szerokie dotarcie i prestiż w oczach konsumentów. Spoty reklamowe o długości 15 sekund będą emitowane w popularnych stacjach telewizyjnych grupy TVN i grupy Polsat, z dodatkowymi formatami sponsorskimi przed i po programach.

Równolegle z kampanią telewizyjną, rozpoczną się działania w digitalu, obejmujące popularne platformy społecznościowe, takie jak YouTube, Facebook, Instagram, TikTok oraz serwisy VOD. Kampania na wymienionych platformach ma na celu dotarcie do osób poszukujących informacji o nieruchomościach, kredytach oraz usługach związanych z projektowaniem wnętrz.

Dodatkowo zaplanowaliśmy lokalne działania radiowe w 64 rozgłośniach, które będą odzwierciedlać lokalny charakter marki Freedom, dostosowując komunikację do geograficznych potrzeb rynku. Zasięg kampanii radiowej obejmie intensywne emisje spotów w pasmach o wysokiej słuchalności, z uwzględnieniem godzin popołudniowych, aby dotrzeć do jak najszerszego kręgu odbiorców w pobliżu biur Freedom.

„Lokalna kampania radiowa wspiera oddziały regionalne Freedom, bazując na „patriotyzmie lokalnym” oraz sympatii do „swojej” stacji radiowej. Radio lokalne, w przeciwieństwie do stacji ogólnopolskich, jest – przy spadku czytelnictwa prasy lokalnej – ostatnim silnym bastionem wiedzy słuchaczy o tym, co dzieje się w ich najbliższym otoczeniu. Słuchacze wyraźnie deklarują swoje sympatie wobec rozgłośni regionalnych, co przekłada się na większe zaufanie do emitowanych przez nie treści, w tym – po części – także do pasm reklamowych. Freedom posiada ponad 100 oddziałów, zlokalizowanych głównie w „stolicach województw” lub w największych aglomeracjach. Z tego względu narodził się pomysł wykorzystania lokalnego patriotyzmu do wsparcia oddziałów regionalnych Freedom. Kampania lokalna umożliwia również dywersyfikację treści reklamowych, ograniczając ich zasięg do wybranych regionów. Dzięki zastosowaniu geotargetowania, dostosowanego do potencjału nabywczego grupy docelowej i lokalizacji punktów sprzedaży, istnieje większa pewność, że komunikat dotrze do osób faktycznie nim zainteresowanych.”


Marek Jaszczur, Prezes Media SWOT – Grupa ONE House

 

Precyzyjne Targetowanie i Badania Efektywności

Kampania jest oparta na solidnej strategii mediowej, która zakłada precyzyjne targetowanie i efektywne dotarcie do dwóch głównych grup docelowych: osób w wieku 34-65 lat, poszukujących większej przestrzeni życiowej, oraz osób w wieku 25-33 lata, które szukają profesjonalnej obsługi przy zakupie nieruchomości.

Po zakończeniu kampanii przeprowadzimy badania, które pozwolą na dokładną analizę efektywności działań marketingowych oraz ocenę ich wpływu na rozpoznawalność marki, postrzeganą jako lidera w branży nieruchomości.

„Współpracujemy z firmą badawczą IPSOS, aby zrozumieć, jak kampania wpłynęła na postrzeganie marki Freedom, poziom zaufania do naszych usług oraz skuteczność dotarcia do grup docelowych. Działania marketingowe są tylko początkiem długofalowej budowy relacji z klientami, a wyniki badań pozwolą na dalsze dopasowywanie naszych działań do potrzeb rynku.”

– dodaje Łukasz Kruszewski.

Freedom w mediach – gdzie i kiedy będzie można nas zobaczyć?

  • Grupa TVN,
  • Grupa Polsat,
  • Platformy META (Facebook, Instagram),
  • Youtube, TikTok, VOD, Pinterest,
  • media informacyjne i branżowe,
  • sieci reklamowe (Google Display Network, META Ads, Youtube Ads),
  • 64 lokalne rozgłośnie radiowe.

Wielokanałowa natura kampanii pozwoli nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców na różnych płaszczyznach. Każdy kanał – od telewizji, przez radio, po media cyfrowe – pełni swoją unikalną rolę, by nie tylko zwiększać rozpoznawalność naszej marki, ale również dostarczać odpowiednich komunikatów do konkretnych grup docelowych.

„Dążymy do tego, aby marka Freedom była naturalnym i pierwszym wyborem dla osób sprzedających i kupujących nieruchomości. To strategiczne założenie wyznacza kierunek naszych działań, zarówno w obszarze budowania sieci Partnerów czy, jak w tym przypadku, realizowanych działaniach reklamowych. Nasza kampania ogólnopolska ma na celu zwiększenie świadomości marki, dotarcie do szerszego grona klientów oraz budowanie wiarygodności. Te elementy są kluczowe, aby dalej rozwijać komplementarną ofertę i umacniać pozycję lidera na rynku. Zależy nam, aby nasi klienci czuli się pewnie i komfortowo na każdym etapie procesu zakupu lub sprzedaży nieruchomości. Freedom to nie tylko profesjonalne wsparcie, ale także stawia budowanie długotrwałych relacji, które dają poczucie dokonania właściwego wyboru. Każdy, kto zdecyduje się na współpracę z nami, może liczyć na partnera, który nie tylko doskonale zna rynek, ale przede wszystkim troszczy się o potrzeby klienta, zapewniając mu poczucie bezpieczeństwa i komfortu.”


Agnieszka Rosolińska, Dyrektor Zarządzający i Dyrektor Finansowy Freedom

 

Kampania wizerunkowa Freedom 2024/2025 to nie tylko klasyczne działania reklamowe – to kompleksowy projekt i przemyślana strategia, łącząca emocjonalny przekaz z precyzyjnie dobranym, wielokanałowym podejściem. Stawiamy na bliskość, profesjonalizm i zrozumienie, które są fundamentem każdej naszej interakcji z klientem. Celem kampanii jest nie tylko zwiększenie rozpoznawalności marki, ale także zbudowanie długotrwałych relacji opartych na zaufaniu. Za stworzenie spotów reklamowych odpowiadała agencja strategiczno-kreatywna oS3, natomiast dom mediowy ONE House zajmował się zakupem mediów, opracowaniem rekomendacji oraz całej strategii kampanii, wykorzystując autorskie rozwiązania stworzone specjalnie dla Freedom. Za badania marki, przed oraz po kampanii, odpowiada lider globalnego rynku – agencja badawcza IPSOS. Całość koordynował wewnętrzny dział marketingu Freedom.

Zobacz wszystkie nasze spoty!

Chcemy, aby każdy, kto zetknie się z naszą marką, poczuł, że trafił na partnera, który nie tylko pomoże przejść przez proces zakupu lub sprzedaży nieruchomości w sposób profesjonalny, ale także komfortowy i pełen zrozumienia. To dla nas inwestycja w przyszłość, w której klient będzie czuł się pewnie i bezpiecznie na każdym etapie swojej drogi do idealnego domu.

 

Pobierz press pack z informacjami na temat kampanii >>> POBIERZ <<<

wojciech-szymanski-freedom Wojciech Szymański

SM & Communication Specialist

Copywriter i twórca kreatywnych treści reklamowych publikowanych na platformach społecznościowych. Swoje doświadczenie zdobywał w branży druku 3D, gdzie rozwijał pasję do content marketingu i storytellingu. Entuzjasta podróży, muzyki elektronicznej i języka angielskiego.

Może to też Ci się spodoba

Rynek nieruchomości 2023. Prognozy i perspektywy. Podsumowanie debaty online

Jak wyglądał rynek nieruchomości w 2022 roku? Co wpłynęło na jego sytuację? Czego możemy się spodziewać w 2023 roku? Podczas debaty online “Kupno i sprzedaż nieruchomości w czasie zastoju. Nastroje na rynku w I kw. 2023 r.” poznaliśmy analizy, prognozy i przewidywane nastroje kupujących i sprzedających nieruchomości. W debacie wzięła udział m.in. Agnieszka Grotkowska z […]

To już koniec “Bezpiecznego kredyt 2 proc.”. Przegląd prasy 02.01.2024

To już koniec “Bezpiecznego kredytu 2 proc.”. Przegląd prasy 02.01.2024

Chociaż rząd oficjalnie potwierdził, że zabezpieczył w projekcie budżetu na 2024 r. środki na pomoc Polakom w kupnie pierwszego mieszkania lub domu, to program “Bezpieczny Kredyt 2 proc.” dobiega końca. Polacy nie muszą się jednak martwić: jednocześnie rząd zapowiedział nowy program wsparcia zakupu mieszkania na kredyt.

Ewelina Zdancewicz sty 02, 2024 · 4 min. czytania

Nie masz czasu sprzedawać sam?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że brak czasu to jeden z największych problemów, który dotyka każdego z nas. „Gdyby doba miała 48 godzin…” – kto nigdy nie użył podobnego stwierdzenia?

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.