Konferencja Partnerów Freedom 2024. O tym, że sprzedaż nigdy nie jest dziełem przypadku [RELACJA]
Za nami kolejna inspirująca konferencja Partnerów Freedom! Podczas dwudniowego wydarzenia w warszawskim Golden Tulip, eksperci i liderzy branży nieruchomości omawiali perspektywy rozwoju, nowoczesne technologie, a także efektywne strategie zarządzania zespołem w branży nieruchomości. Jakie dokładnie kwestie poruszyliśmy? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!
Partnerzy Freedom spotkali się po raz kolejny
To już kolejna konferencja Partnerów Freedom, kultywująca wieloletnią tradycję spotkań biznesowych z franczyzobiorcami i bezpośrednimi partnerami sieci. Jak zawsze była to okazja do poszerzenia swojej wiedzy i wymiany doświadczeń z rynku nieruchomości. A ten, zwłaszcza od czasu pandemii, zmienia się dynamicznie i wymaga od biur nieruchomości szybkiego dostosowywania się do nowych potrzeb klientów. Aby nadążyć za wszystkimi zmianami i ciągle utrzymywać obsługę klientów na jak najwyższym poziomie, konieczne jest nieustanne rozwijanie swojej wiedzy.
Dlatego podczas tej konferencji postawiliśmy mocny nacisk na panele eksperckie i warsztaty, podczas których uczestnicy rozwijali swoje umiejętności liderskie, sprzedażowe i negocjacyjne. Nie zabrakło też chwili na refleksję dotyczącą rynku nieruchomości. Wydarzenie otworzyli: Łukasz Kruszewski, dyrektor marketingu Freedom, Agnieszka Rosolińska, dyrektor finansowy oraz Agnieszka Dąbrowska, dyrektor franczyzy.
Agnieszka Rosolińska omówiła perspektywy branży pośrednictwa finansowego i ubezpieczeniowego w Polsce, opisując rozwój tej branży na przestrzeni lat. Podkreśliła, że obecnie wszystkie firmy związane z pośrednictwem finansowym wchodzą w rynek nieruchomości (w różnych aspektach), widząc w nim potencjał do wzrostu. Jednak oprócz tych działań przed pośrednikami finansowymi, podobnie jak przed agentami nieruchomości, pojawia się potrzeba inwestowania w rozwój własnych kompetencji i budowanie wizerunku profesjonalnego doradcy. Bez tej inwestycji pośrednicy nie nadążą za dziejącymi się już zmianami.
Następnie Łukasz Kruszewski przedstawił status wewnętrznie realizowanych projektów oraz aktualnie wdrażanych narzędzi. Już wkrótce sieć otrzyma nowe, autorskie narzędzie, niezależne od innych podmiotów, dzięki któremu praca agentów nieruchomości stanie się jeszcze sprawniejsza. A to przełoży się na szybszą obsługę klientów oraz jej wyższą jakość. Mowa o systemie CRM, nad którym prace już dobiegają końca. Podczas prezentacji Łukasz Kruszewski przedstawił także plany na ogólnopolską kampanię marketingową sieci.
Wzór na sukces, który zapewni stabilną sprzedaż
Ważnym elementem dnia był warsztat menadżerski Michała Wleklika, trenera i konsultanta Sandler Training Polska. Warsztat rozpoczął się od wprowadzenia w podstawowe zasady bycia menedżerem. Uczestnicy poznali koncepcję zarządzania przykładem. „Jeśli chcesz, aby twoi pracownicy byli zaangażowani i odpowiedzialni, sam musisz prezentować te cechy. Ale też pamiętaj, że ludzie powtarzają 100% tego, co robisz źle, a tylko 50% tego, co robisz dobrze” – mówił Wleklik. Jego słowa zdecydowanie trafiły do słuchaczy, którzy jeszcze po warsztacie zadawali mu pytania pogłębiające.
Tym bardziej, że podczas wystąpienia pojawiły się kwestie efektywnego zarządzania sprzedażą w branży nieruchomości, co – jak franczyzobiorcy wiedzą z doświadczenia – wcale nie jest łatwym zadaniem. W zrozumieniu zagadnienia pomogło przedstawienie matematycznego równania, które zapewnia stabilną sprzedaż. A wygląda ono następująco: S =JpxIpxNp. S odnosi się do sprzedaży, J do jakości pracy, Ip do jej ilości, natomiast N do nastawienia. “Jeśli jeden z tych czynników zawiedzie, nie ma mowy o skutecznej sprzedaży nieruchomości”, podkreślił Wleklik.
Jak AI wpływa na branżę nieruchomości?
Z kolei drugiego dnia konferencji prelegenci poruszyli zagadnienia wpływu AI na branżę nieruchomości (Tomasz Kucharczyk, Head of Customer Value and Growth w Grupie Morizon-Gratka) i obecny status programu Kredyt Na Start (Marta Górska, koordynator NOTUS Finanse). Na koniec Robert Pożarski, radca prawny opowiedział o najważniejszych aspektach cesji umów: pośrednictwa, rezerwacyjnej, przedwstępnej, deweloperskiej.
W zakresie poruszonym przez Tomasza Kucharczyka jeden z najważniejszych wniosków tego dnia brzmi: To nie AI zastąpi pośredników. To pośrednicy wyposażeni w AI zastąpią tych, którzy nie będą korzystać z tego narzędzia. Dlatego nie warto obawiać się wdrażania innowacyjnych rozwiązań – dzięki nim nie zostaniemy w tyle. Sztuczna inteligencja nie zagraża pracy agentów nieruchomości, a wręcz przeciwnie. Przy odpowiednim jej wykorzystaniu może ją znacząco przyśpieszyć, chociażby w zakresie przetwarzania danych. – To, że rynek nieruchomości staje się trudniejszy, oznacza tyle, że rolą pośrednika jest jeszcze lepsza obsługa klienta – podkreślił Tomasz Kucharczyk. Natomiast AI może pomóc agentom za pomocą: szybkiego tworzenia chwytliwych opisów nieruchomości, wizualizacji i stagingu lokali, automatyzacji odpowiedzi na maile i chaty, automatycznej selekcji gorących leadów, szybkim tworzeniu tekstów marketingowych. Jedyną kwestią jest to, aby śmiało sięgać po tak łatwo dostępne rozwiązania i nie traktować ich jako przeciwności, a wsparcie.
Co dalej z programem Kredyt na Start?
Pojawi się czy nie? Oto pytanie, które w ostatnich dniach najczęściej pojawia się w kontekście szumnie zapowiadanego programu Kredyt na Start. – Brak decyzyjności co do tego, czy ten program zostanie uruchomiony, to najgorszy czynnik z punktu widzenia rynku i klientów. Oni wciąż czekają na jakąkolwiek informację, a to powoduje, że wstrzymują się z decyzjami zakupowymi – mówiła Marta Górska. Nie zmienia to jednak faktu, że popyt na kredyty hipoteczne wciąż jest ogromny. W kwietniu 2024 roku banki udzieliły 16,4 tys. hipotek. Średnia kwota kredytu wyniosła 413,1 tys. zł. Czynnikiem, który także ma wpływ na decyzje kredytobiorców, jest inflacja. – A ona będzie rosnąć i może utrzymywać się na poziomie 4% przez kolejne dwa lata. Od lipca podskoczy ze względu na częściowe odmrożenie taryf na energię i powrotu stawki 5% VAT na żywność – prognozuje Marta Górska.
Istnieje możliwość, że program Kredyt na Start w ogóle nie wejdzie w życie. Wśród pośredników powoduje to dyskusje na temat konsekwencji takiej decyzji. Obecnie pozostaje im, tak samo jak klientom, uważne obserwowanie wszelkich zmian i sprawne dostosowywanie się do nowych warunków rynkowych.
Ostatnią prelekcją podczas konferencji było wystąpienie Roberta Pożarskiego. Omówił on najważniejsze aspekty cesji umów. Sprawnie wyjaśnił różnice między cedentem a cesjonariuszem, poszerzając wiedzę słuchaczy w zakresie przelewu wierzytelności. Odpowiednia dawka wiedzy, wyjaśnienie statusu realizowanych projektów, integracja i inspiracja – z pewnością kolejna konferencja Partnerów Freedom wniosła wiele potrzebnych elementów!
Czytaj także: Konferencja Partnerów Freedom Nieruchomości 2023 – omówienie kierunku rozwoju firmy!
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi!
Spodobał Ci się artykuł?
Podziel się z innymi!
Link skopiowany
Może to też Ci się spodoba
Umowa deweloperska – na co zwrócić uwagę?
Jak bezpiecznie kupić mieszkanie od dewelopera? Ostrożności nigdy za wiele. Jeśli masz za sobą wybór lokalizacji nowego mieszkania, sprawdź dokładnie firmę deweloperską i przeczytaj nasz poradnik. Dowiesz się, co gwarantuje umowa deweloperska, co powinna zawierać i na co zwrócić uwagę przy jej podpisywaniu. Ustawa a umowa deweloperska Ustawa o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub […]
Jak sprzedać ofertę? Marketing w nieruchomościach
Jak sprzedać ofertę? Jak przejść przez cały proces – od przygotowania oferty nieruchomości, zwiększenia jej atrakcyjności, promocji online i offline, aż do upragnionej sprzedaży? O marketingu w branży nieruchomości pisze w swojej najnowszej książce Łukasz Kruszewski, CMO ogólnopolskiej sieci biur Freedom Nieruchomości. – Ta książka to „mięso” codziennej pracy z ofertami nieruchomości. Zawiera wszystko, czego potrzebujesz, […]
Praktyka mindfulness nigdy wcześniej nie była nam tak bardzo potrzebna [WYWIAD]
Freedom po raz kolejny zostało ambasadorem kampanii “Odkryj Mindfulness w biznesie”, sprzyjającej wspieraniu dobrostanu pracowników i budowaniu jakościowych relacji. W wywiadzie z Karoliną Kosobudzką, autorką kampanii rozmawiamy o tym, jak narzędzia mindfulness potrafią poprawić jakość zarówno życia osobistego, jak i biznesu.
Ostatnio dodane nieruchomości
Chcesz sprzedać nieruchomość?
Napisz do nas