Jak napisać atrakcyjne ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?

cze 25, 2024 · Time 6 min. czytania

Planujesz sprzedaż mieszkania, ale nie wiesz, jak stworzyć ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnych kupców? Dobrze napisane ogłoszenie o sprzedaży mieszkania to klucz do sukcesu na konkurencyjnym rynku nieruchomości. Przygotowaliśmy praktyczne i sprawdzone wskazówki, jak stworzyć profesjonalne ogłoszenie, które wyróżni twoją ofertę spośród innych. Dowiesz się, jakie elementy powinno zawierać idealne ogłoszenie, jak wykonać atrakcyjne zdjęcia oraz jak skutecznie promować swoją nieruchomość!

Mężczyzna przed laptopem, w tle mieszkanie i jego rodzina

Przygotowanie do napisania ogłoszenia o sprzedaży mieszkania

Odpowiednie przygotowanie do napisania ogłoszenia o sprzedaży mieszkania jest kluczowe, aby osiągnąć sukces – a w tym przypadku jest to zainteresowanie ofertą potencjalnego klienta i zachęcenie go do kontaktu w celu prezentacji nieruchomości.

Przede wszystkim warto dokładnie przemyśleć, co chcemy przekazać potencjalnym nabywcom oraz co musimy im przekazać. Zarówno w przypadku samodzielnej sprzedaży przez właściciela, jak w przypadku skorzystania z profesjonalnej pomocy agenta nieruchomości, należy zebrać w jednym miejscu najważniejsze informacje na temat danego mieszkania. Chodzi tu o m.in.: lokalizację, metraż, liczbę pokoi, stan techniczny, fakt, czy jest umeblowane, czy wymaga remontu, jakie posiada dodatkowe udogodnienia, na którym piętrze się znajduje, czy w danym bloku jest winda… Ta lista jest długa. I, co najważniejsze – im dłuższa, tym lepiej.

Posiadanie wszystkich informacji bez konieczności mówienia potencjalnym klientom “chwileczkę, muszę to jeszcze sprawdzić” wskazuje na profesjonalizm i przygotowanie, dzięki któremu można zaoszczędzić czas na dopytywanie. Dlatego porządne zebranie informacji, tzw. research na temat nieruchomości, jest tak szalenie istotny.

Jednak to nie koniec zbierania danych! Strona sprzedająca powinna zrobić jeszcze porządny przegląd rynku nieruchomości w najbliższej okolicy mieszkania. Po co? Aby mieć świadomość, jakie są obecne ceny i jakie mieszkania cieszą się największym zainteresowaniem. Pozwoli to lepiej dostosować swoje ogłoszenie do oczekiwań potencjalnych kupców.

Czytaj także: Jak przygotować się do zakupu pierwszego mieszkania?

Jak powinno wyglądać ogłoszenie, aby przyciągać uwagę?

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania powinno być czytelne i estetyczne. Po pierwsze: tytuł. Zawsze należy zadbać o to, aby tytuł był atrakcyjny i zachęcający. Może od razu wskazywać na najważniejsze atuty mieszkania, pokazując, na jakie potrzeby przyszłego mieszkańca odpowiada ta nieruchomość. Przykładowo tytuł „Przestronne 3-pokojowe mieszkanie w centrum Warszawy” już odpowiada na kilka pytań: Czy będzie tam wystarczająco przestrzeni? Ile pokoi ma to mieszkanie? Gdzie się znajduje?

Chociaż długie tytuły mogą kusić, należy unikać zbyt skomplikowanych zdań – prostota i klarowność są kluczowe. Następnie przychodzi pora na opracowanie tekstu. Najlepiej zacząć od krótkiego wstępu (leadu), w którym znajdą się najbardziej istotne informacje. Warto użyć punktów, aby wyróżnić najważniejsze dane. Koniecznie trzeba podzielić tekst na akapity. Długi, zbity tekst nie jest atrakcyjny i nie będzie zachęcał do wyciągania z niego informacji. Klient potrzebuje jasno podanych danych i nie chce tracić czasu na ich szukanie lub dopytywanie, jeśli ogłoszenie będzie zawierało niejednoznaczne sformułowania.

Co powinno zawierać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?

Aby ogłoszenie o sprzedaży mieszkania było kompletne i atrakcyjne, powinno zawierać następujące elementy:

  • Tytuł ogłoszenia – krótki, ale treściwy.
  • Wypunktowanie z najważniejszymi informacjami dla klienta.
  • Opis mieszkania – dokładne informacje o metrażu, liczbie pokoi, dodatkowych pomieszczeniach i ich stanie technicznym.
  • Opis lokalizacji – adres oraz opis najbliższej okolicy, np. dostęp do komunikacji miejskiej, szkół, sklepów.
  • Cenę – wyraźnie podaną, z informacją, czy jest do negocjacji.
  • Kontakt – imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail sprzedającego/agenta nieruchomości opiekującego się ofertą.
  • Dodatkowe informacje – np. dostępność miejsca parkingowego, piwnicy, balkonu, czy mieszkanie jest umeblowane? Czy dostępne jest do kupienia przez osoby posiłkujące się kredytem? Czy jest objęte dodatkowymi programami, ułatwiającymi zakup?

Aby ogłoszenie było skuteczne, musi zawierać wszystkie kluczowe informacje! Kompleksowy i dokładny opis mieszkania, lokalizacji oraz dodatkowych udogodnień zapewnia przejrzystość i przyciąga uwagę kupujących. Wyraźnie podana cena oraz łatwy kontakt z właścicielem lub agentem nieruchomości ułatwiają podjęcie decyzji o dalszym zainteresowaniu ofertą.

Czytaj też: Wirtualny spacer po mieszkaniu

Zdjęcia, czyli o tym, jak klienci “kupują” oczami

Zdjęcia to podstawa ogłoszenia o sprzedaży mieszkania. Bez nich nie ma co liczyć na jakikolwiek odzew ze strony klienta. Nikt nie chce tracić czasu na spotkania w nieruchomości, której nie może wstępnie sprawdzić przez internet. Dobrze wykonane zdjęcia przyciągają uwagę potencjalnych kupców i decydują o tym, czy nawiązują oni kontakt ze sprzedającym. Jaki jest zatem przepis na dobre zdjęcia?

Najlepszym wyjściem jest nawiązanie współpracy z agentem nieruchomości, współpracującym/lub będącym jednocześnie home stagerem. Wiele sprzedających chce “zaoszczędzić” podczas sprzedaży nieruchomości i próbuje samodzielnie wykonać zdjęcia i wstawić ofertę, ale istnieje wiele powodów, dla których takie działanie może być skazane na porażkę. Pomijając wiele niuansów podczas sprzedaży nieruchomości, w kwestii zdjęć należy pamiętać przede wszystkim o wysokiej jakości. Samodzielnie, robiąc zdjęcia zwykłym telefonem i bez wiedzy o kadrach, ciężko jest je wykonać.

Dodatkowo pojawia się kwestia dobrego oświetlenia zdjęć (najlepiej wykonać zdjęcia w naturalnym świetle, ale nie zawsze jest to możliwe) i przygotowania mieszkania do sesji. Nie wystarczy upewnić się przed sesją, że mieszkanie jest czyste i uporządkowane. Należy w nim jeszcze wprowadzić elementy home stagingu, aby natychmiast przyciągało wzrok dobrze dobranymi detalami. I na koniec: koniecznie trzeba zrobić zdjęcia wszystkich pomieszczeń, a także widoku z okien, budynku z zewnątrz i dodatkowych atutów, takich jak balkon czy ogródek. Warto wykonać je z różnych perspektyw, aby pokazać mieszkanie w jak najlepszym świetle.

Czytaj także: 10 najważniejszych zasad home stagingu

Ewelina Zdancewicz

Content manager Freedom

Content manager marki. Od 2014 roku związana z dziennikarstwem i marketingiem. Specjalistka w zakresie SEO copywritingu, webwritingu, tworzenia skutecznych treści reklamowych i storytellingu marki. Współpracowała z takimi markami jak: „Gazeta Olsztyńska” (Grupa WM), Loando, Dewelopuj, Decathlon, Unilink, Oferteo.pl. Posiada tytuły Competent Communicator oraz Competent Leader marki Toastmasters International.

Może to też Ci się spodoba

Przegląd prasy

Pierwsze Mieszkanie – ponad 30 tys. złożonych wniosków. Przegląd prasy 28.08.2023

Ponad 32 tys. osób złożyło wnioski w programie Pierwsze Mieszkanie w ciągu 7 tygodni. Czy zainteresowanie tanimi kredytami przekłada się na wzrost sprzedaży nieruchomości?

Ewelina Zdancewicz sie 28, 2023 · 3 min. czytania

Ile wynosi prowizja biura nieruchomości na wyłączności?

Ile wynosi prowizja biura nieruchomości na wyłączności?

Bezpieczny kredyt 2 proc. już ruszył! Przegląd prasy 03.07.2023

Wraz z początkiem lipca wystartował rządowy program Bezpieczny kredyt 2 proc. Rozgrzewa on rynek mieszkaniowy - zainteresowanych zakupem pierwszego mieszkania na kredyt z dopłatą państwa mogą być aż cztery miliony Polaków.

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.